آغاز عملیات اجرایی مناطق ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58153
ساعت 11:23 يکشنبه 18 آبان 1399
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی رامشار در منطقه سیستان هم مرز با افغانستان و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه هم مرز پاکستان بعداز گذشت افزون‌بر۱۰ سال از تصویب آنها آغاز شده است.

به گزارش فرینا، ماندانا زنگنه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیستان و بلوچستان استانی بامرزهایی طولانی و کاملا صادراتی دارای ظرفیت‌های بی نظیری در توسعه سرمایه گذاری مبتنی بربازار صادراتی بویژه بازارکشورهای همسایه افغانستان و پاکستان است و در این راستا و به منظور فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه گذاری، ایجاد و راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی بسیار موثر خواهدبود.

زنگنه ادامه داد: قطعا با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه سیستان و بلوچستان می تواند در این شرایط جنگ اقتصادی، در اقتصاد کشور نقش آفرینی داشته باشد.
وی افزود: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی رامشار با یکهزار هکتار اراضی در منطقه رامشار و ٥٠هکتار در مجاورت مرز میلک به سرعت ایجاد و این منطقه ویژه اقتصادی آمادگی جذب سرمایه گذار و ساخت واحدهای تولیدی و خدمات بازرگانی را دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهترین بازار صادراتی منطقه به دلیل دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه با جمعیت چند میلیون نفری به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، گفت: ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه ارتباط خارجی با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان فرصت‌های تجاری بسیار خوبی برای این منطقه و سه کشور یادشده فراهم کرد که هنوز از آن به خوبی بهره گرفته نشده است.

زنگنه خاطر نشان کرد: بر اساس سند آمایش سرزمین؛ تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت این استان است که باید مردم از آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو