در پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانش آموز تاکید شد

ضرورت معرفی شایسته بزرگان دین به نسل آینده

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58113
ساعت 11:50 چهارشنبه 14 آبان 1399
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانش آموز با تبریک این روز خجسته تاریخ اسلام بر ضرورت معرفی شایسته بزرگان دین به نسل آینده تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی در این پیام حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم الشان اسلام را مظهر رحمت، مهر، دوستی، وحدت و یگانگی و امام جعفر صادق(ع) را نیز بانی جنبش فرهنگی و فکری و مروج علم دانش و معرفت در اسلام خواند و تصریح کرد: دانش آموزان عزیز میهن اسلامی امروز در سایه آموزه های این دو فخر اسلام، افق های جدیدی را برای ساختن ایران اسلامی ترسیم می کنند
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ولادت پیامبر صلح و دوستی، رسول رحمت و آخرین فرستاده ذات اقدس تعالی موجب درخشش نوری در مکه شد و جهان را از طاغوت و بت پرستی به سمت نور و مهربانی رهنمون کرد.
حضرت محمد (ص) وفاق و همدلی را در روح و جان برادران و خواهران مسلمان جای داد و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در سال 1357 با بهره گیری از اندیشه های پیامبر خاتم (ص) حرکت نوینی را برای نجات انسان ها از یوغ ظلم و ستم به یادگار گذاشت که امروز این حرکت انقلابی به الگویی برای جوامع اسلامی و مردم آزاداندیش جهان تبدیل شده است.
امام جعفر صادق(ع) نیز به عنوان بانی جنبش فرهنگی و فکری و مروج علم و دانش و معرفت  در اسلام از آنجا که پس از زمان رسول خدا دیگر چنین فرصتی پیش نیامده بود تا معارف اصیل اسلامی ترویج گردد و با توجه به فرصت مناسب سیاسی و نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش را گرفت و حوزه وسیع علمی و دانشگاه بزرگی به وجود آورد و در رشته های مختلف علمی و نقلی شاگردان بزرگی تربیت کرد. 
سالروز ولادت این دو بزرگمرد اسلام امسال با روز دانش آموز مصادف شده است و چه تصادف خجسته ای است که در این روز در سال 1357  جوانان پر شور و خداجو میهن اسلامی گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند که در نتیجه تیراندازی آنها، جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری در خون خود غلتیدند و افزون بر 56 نفر در این روز شهید و صدها نفر مجروح شدند.
حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.»
روز 13 آبان امسال به مناسبت این سه واقعه تاریخی یک روز فراموش نشدنی است و اینجانب میلاد فخر آفرینش، منادی وحدت، بهانه خلقت، حضرت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت را به تمام مردم مسلمان جزیره قشم اعم از اهل سنت و شیعه این منطقه از ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض کنم و همچنین ولادت با سعادت بنیانگذار مکتب شیعه جعفری، حضرت امام جعفر صادق (ع) را به تمامی این عزیزان تبریک و شادباش گفته و روز پرافتخار دانش آموز را به امید سرافرازی دانش آموزان آینده ساز این مرز و بوم گرامی می دارم.
حمیدرضا مومنی
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو