مانور امداد و نجات و اطفای حریق در اسکله شهید ذاکری قشم برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58111
ساعت 09:36 چهارشنبه 14 آبان 1399
همزمان با آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل مانور هماهنگ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در اسکله مسافری شهید ذاکری قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، هدف از برگزاری این مانور افزایش سطح آمادگی نیروهای علمیاتی جهت مدیریت بحران و انجام اقدام های موثر در زمان وقوع حوادث و ارزیابی و رفع کاستی های در شرایط موجود بود.

استفاده از روش ها و تجهیزات مناسب جهت اجرای عملیات در محل حادثه جهت اطفا حریق و اجرای عملیات امداد و نجات مصدومین و همچنین ارزیابی توان و دانش تخصصی فرمانده و پرسنل عملیاتی ایستگاه آتش نشانی شهر قشم و مشارکت واحدهای مختلف مرتبط بندری و دریایی در امر اطفا، در هنگام وقوع حوادث از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.

در این مانور ارزیابی و هماهنگی جهت انجام عملیات های اطفا حریق و مقابله با حوادث احتمالی در دریا (آتش سوزی شناورهای مسافری) و خشکی مورد تمرین قرار گرفت و نیروهای حاضر در این برنامه موفق شدند تا واکنش به موقع، تصمیم گیری صحیح در شرایط اضطراری و و سرعت عمل را مورد ارزیابی قرار دهند.

براساس این گزارش، در این مانور از طریق تماس تلفنی از برج کنترل اسکله شهید ذاکری با ایستگاه آتش نشانی، اداره بنادر و دریانوردی و هلال احمر، حادثه آتش سوزی در محوطه خشکی این اسکله و همچنین یک فروند شناور مسافری پهلو گرفته، اطلاع رسانی و زنگ اعلام خطر به صدا درآمد. در ادامه نیروهای شرکت کننده در زمان پیش بینی شده استاندارد به محل اعزام و پس از بررسی های اولیه با دستور اجرای تاکتیک عملیاتی به نیروهای مستقر  وارد عمل شدند.  در حین عملیات اطفای حریق، امداد و نجات مصدومان از خشکی و همچنین از شناور دچار آتش سوزی شده نیز انجام و به اورژانس مستقر در محل انتقال داده شدند.

گفتنی است، این مانور با همکاری و هماهنگی نیروهای اداره کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم، حراست شرکت مدیریت و توسعه بنادر و دریانوردی منطقه آزاد قشم، نیروهای علمیاتی آتش نشانی، هلال احمر و همچنین نیروهای دریابانی شهرستان قشم برگزار شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو