بخش کشاورزی باغی زون 4 منطقه آزاد ارس در سراشیبی توسعه پایدار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58099
ساعت 16:36 دوشنبه 12 آبان 1399
قلی بگلو به عنوان زون 4 منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس با حدود 24 هزار هکتار مساحت شامل: مراتع،اراضی دیم و مرتع؛ در حال حاضر با محوریت شرکت سرمایه گذار خوشه صبا، مسیر تحول و توسعه را در حوزه کشاورزی چند بعدی، مدرن و صادراتگرا، به سرعت طی می کند.

شرکت خوشه صبا در زون قلی بگلو در نظر دارد با سرمایه گذاری چند صد میلیارد تومانی به تدریج و با توام با واگذاری اراضی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس، در حوزه کشاورزی باغی، زراعی، شیلات و صنایع تبدیلی وابسته فعالیت نماید. 

طبق برنامه ریزی های انجام یافته علاوه بر سایت مرکزی 50 هکتاری که به ایجاد گلخانه 30 هکتاری، نهالستان و پرورش ماهی اختصاص یافته است در اراضی پایاب سد خدآفرین به وسعت 7 هزار هکتار طرح های زراعی، باغی و دامپروری مدرن را در دست اجرا دارد.

اساس اجرای برنامه توسعه کشاورزی در زون قلی بگلو بر جلب حداکثری مشارکت جامعه محلی با توانمند سازی اقتصادی و فنی آنها قرار گرفته و در شرایط حاضر زمین های کشاورزی روستاهای قالوجه و باقر اوغلی به وسعت 250 هکتار در فاز اول اجرای طرح، به پشتوانه سیستم آبیاری تحت فشار زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته است.

طبق اظهارات عوامل اجرایی شرکت خوشه سبز صبا؛ در بخش باغبانی پیش بینی شده است حدود 1000 هکتار باغ برای تولید انواع میوه ایجاد شود و تابحال حدود 10 هکتار کاشته شده است و تابستان سال 1399 اولین سال برداشت میوه نوبرانه از این نهال های 2 ساله بود.. علاوه بر این مقدمات کشت 45 هکتار دیگر آماده شده و در سال زراعی آینده با استفاده از نهال های نهالستان ویژه  شرکت خوشه صبا کاشته خواهد شد.

زمین های زرخیز در پیشانی بلند و سرسبز ایران عزیز با استفاده از آب حیات بخش ارس و با همت مردم وطن پرور و پرتلاش قره داغ یقینا آینده را خلق خواهند کرد. آینده ای که نیمه زرّین منطقه آزاد ارس به عنوان قطب بزرگ کشت و صنعت کشور شناخته می شوند.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 58099

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو