رفع تصرف 255 هکتار از اراضی ملی و دولتی قشم به ارزش 5100میلیارد ریال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/57972
ساعت 11:23 شنبه 3 آبان 1399
هفتمین نشست اعضای کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست مدیرعامل سازمان و با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست عملکرد یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات این سازمان ، اقدامات و برنامه های پیش رو و  موانع و مشکلات فرارو این یگان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی درخصوص آنها ارائه شد.
مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر این کمیته در ابتدای نشست به تشریح عملکرد این یگان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت افزون بر 255هکتار از اراضی ملی و دولتی جزیره قشم به ارزش تقریبی 5100 میلیارد ریال رفع تصرف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 98 به لحاظ مساحت بیش از 1500درصد و به لحاظ ارزش 3875 درصد رشد داشته است.
مصطفی مازندرانی همچنین از موضوع تصرف اراضی ملی و دولتی در مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری ساحل طلایی قشم (پلاژ سیمین) به عنوان یکی از مباحث مهم این نشست نام برد و افزود: بخشی از این اراضی و مستحدثات موجود در آن در حریم 60متری ساحل و بخشی در اراضی ملی و مرز فی مابین اراضی واگذار شده و این حریم واقع شده و بخشی نیز دارای سند مالکیت قانونی است.
مازندرانی اتخاذ تصمیم درخصوص اراضی تصرفی یک شرکت پرورش میگو را از دیگر مباحث این نشست اعلام کرد و یادآور شد: با همکاری مدیریت شهرسازی و معماری و اداره ژئوماتیک و جی آی اسی غالب بررسی های فنی در خصوص میزان تصرفات صورت گرفته در این شرکت انجام و طی هفته ی آینده بخش پیاده سازی میدانی آن اجرایی خواهد شد. 
مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: کلیه مستندات مربوط به تصرفات شرکت مذکور جهت تشکیل پرونده به مدیریت حقوقی و قراردادهای سازمان ارسال و پس از اخذ مجوز قضایی نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق اقدام خواهد شد.
به گفته مازندرانی موضوع پاسخ به استعلامات مربوط به مالکیت، واگذاری و طرح در کمیسیون ماده 3 از سوی مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست بررسی و مقرر شد هرگونه اقدام از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان طبق پاسخ کتبی این مدیریت انجام شود.
گفتنی است؛ در این نشست معاونین فنی و عمرانی و توسعه مدیریت سازمان، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیر حقوقی و قراردادها، مدیر امور درگهان و منطقه ویژه اقتصادی قشم، سرپرست مدیریت املاک و مستغلات، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری، مدیر پشتیبانی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و تعدادی از کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند و حمیدرضا مومنی مدیرعامل این سازمان نیز دستورات و راهکارهایی را در خصوص مباحث مطروحه در این نشست صادر و ارائه کرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو