امام جمعه موقت اهل سنت چابهار:

ساخت فرودگاه چابهار نقش مهمی در توسعه سواحل مکران دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/57830
ساعت 09:09 شنبه 19 مهر 1399
امام جمعه موقت اهل سنت و مدرس حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار گفت: تخصیص اعتبارات کلان برای تکمیل زیرساخت‌ها بویژه آغاز ساخت فرودگاه چابهار منجر به تحقق نظرات و منویات رهبرمعظم انقلاب برای آبادسازی سواحل مکران می‌شود و تحقق آرزوهای سالیان دراز مردم را در پی دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مولوی عبدالواحد بزرگزاده در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و مشاور عالی و اقتصادی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و مسئولان محلی، استانی و کشوری بر توسعه سواحل مکران تاکید دارند.

وی بیان کرد: تحقق سرمایه گذاری، رونق گردشگری، توسعه حمل ونقل و ورود و خروج مسافر داخلی و خارجی، افزایش پروازها و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان نیازمند ساخت فرودگاه بین المللی با استانداردهای روز دنیا است.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: از اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات به چابهار سفر کرده‌اند و بازدیدهایی از محل ساخت فرودگاه، طرح‌های توسعه‌ای و شهر و منطقه آزاد داشته‌اند خیلی خوشحال هستیم و انتظار داریم آنچه به نفع مردم و کشور است تصمیم گیری شود تا شاهد توسعه و آبادانی سواحل مکران باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه چابهار خواست عموم مردم است، تصریح کرد: چنانچه نیاز باشد هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم به تهران عزیمت خواهند کرد و با متولیان و مسئولان دیدار و گفت وگو خواهند کرد تا مشکل ادامه کار فرودگاه چابهار مرتفع شود.

مولوی بزرگزاده افزود: مردم سیستان وبلوچستان بویژه سواحل مکران از تخصیص اعتبارات و توجه ویژه دولت برای ساخت بندر، راه آهن چابهار ـ زاهدان و طرح‌های اشتغالزا فولاد و پتروشیمی نهایت قدردانی را دارند.

وی تصریح کرد: چابهار سالانه حدود ۸۰۰ هزار گردشگر دارد و این موارد هر سال بیشتر می‌شود که نیاز است به زیرساخت‌های هوایی آن توجه شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار نیازمند توجه مسئولان است چون جایگاه آن در کشور و توسعه ویژه است و این منطقه می‌تواند مسیر توسعه محور شرق و این نقطه از ایران اسلامی را هموار کند.

رحمدل بامری با اشاره به اینکه چابهار فاصله نزدیکی با کشورهای همجوار دارد و ظرفیت‌های آن بی نظیر برای آبادانی ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: هزینه بیش از یک میلیارد دلار برای طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، ساخت راه آهن و تکمیل زیرساخت‌ها همه در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است.

وی رفع مشکلات پیش روی ساخت فرودگاه چابهار را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با ساخت فرودگاه چابهار بعد از ۲۷ سال منطقه آزادچابهار صاحب مرز هوایی می‌شود و این یعنی استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی از این منطقه و آغاز فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی برای حل مشکلات تعطیلی ساخت فرودگاه چابهار به این منطقه سفر کردهاند و پس از جمع بندی نقطه نظرات مردم و مسئولان در تهران برای ادامه کار تصمیم گیری خواهند کرد.

قشرهای مختلف مردم نیز نامه و طومارهای در حمایت از ساخت فرودگاه و توسعه سواحل مکران و تکمیل زیرساخت ها امضا و تحویل کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی کردند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو