ماه مبارک رمضان به گردشگري استان مرکزي رونق مي بخشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5780
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
فرا رسيدن ماه مبارک رمضان رونق گردشگري مذهبي استان مرکزي را در پي خواهد داشت.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مجتبي رضواني معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي با بيان اين خبر گفت: در صدد هستيم با اجراي برنامه هاي مختلف و نيز فراهم آوردن بستر مساعد گردشگري مذهبي، از برکات ماه مبارک رمضان بيش از پيش برخوردار شويم.

وي افزود: بنا بر اين اقدام طي هماهنگي با دفاتر خدمات مسافرتي، تورهاي يک روزه به سوي زيارتگاه هاي استان تعريف شده است که به برپايي سفره افطار ختم مي گردد.

رضواني با بيان اينکه کتابت قرآن کريم نيز بخش ديگري از اقدامات اجرايي پيش رو به شمار مي آيد، افزود: در نظر داريم همزمان با آغاز ماه رمضان و گردهم آوردن هنرمندان صاحب نام، کتابت قرآن کريم را آغاز کرده و در پايان ماه به اتمام رسانيم.

وي با بيان اينکه مراحل نگارش و تذهيب کاري آيات شريف قرآن در معرض ديد عموم انجام مي گيرد، خاطر نشان کرد: گردهمايي مذکور در کنار حضور هنرمندان و اساتيد صاحب سبک شکل مي گيرد که اين موضوع بي شک مورد توجه گردشگران قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگري استان مرکزي همچنين نمايش آيين هاي سنتي ماه مبارک رمضان را نيز بخش ديگري از تدابير انديشيده شده معرفي کرد و ياد آور شد: در تلاش هستيم با فراهم آوردن زمينه اجراي آيين هاي بومي استان در مراکز فرهنگي، گامي به سوي احياي آداب سنتي ماه مبارک رمضان برداشته و نيز بر غناي سفر گردشگران بيافزاييم.

اين مقام مسئول در پايان کليه برنامه هاي مذکور را در راستاي اجراي طرح سفرهاي تابستانه 89 عنوان کرد که از روز نخست تيرماه لغايت پايان شهريور ماه سال جاري در کليه استان ها به اجرا در خواهد آمد. بنا بر اين طرح ادارات کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هاي کشور ملزم هستند تا در قالب ستاد تسهيلات سفر و نيز تعاملات فرابخشي، زمينه غني سازي و تامين نياز گردشگران را در ايام فصل تابستان فراهم آورند.

شناسه خبری: 5780

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو