رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛

توسعه شرکت‌های دانش بنیان به منظور رفع نیاز کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/57765
ساعت 18:40 پنج‌شنبه 10 مهر 1399
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: باید به توسعه شرکت‌های دانش بنیان برای حل نیاز‌های جامعه در مناطق آزاد کشور توجه ویژه شود.

به گزارش فرینا، عباس زارعی در حاشیه دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد افزود: با توجه به شرایط کشور باید بر روی صادرات محصولات دانش بنیان تمرکز شود تا درآمد ناخالص کشور افزایش یابد.

زارعی افزود: چگونگی صادرات محصولات نوآوری باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مناطق آزاد کشور همچون منطقه آزاد ارس می‌تواند در این زمینه فعال باشد.

وی با اشاره به این که نوآوری نوعی حرکت به سمت جلو و تکامل است گفت: از تمام اقسام مختلف نوآوری از جمله تحویل نوآوری، ارائه محصول نوآوری شده و نوع کار اقتصادی و نوع فرآیند باید تحت تأثیر مباحث خلاقیت و نوآوری قرار گیرد و همین موجب ایجاد شغل‌های جدید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به این که امروزه همه مسائل به سمت دیجیتال حرکت می‌کند گفت: اساس کار ایجاد بستر‌های دیجیتال است و شغل‌های جدید در این راستا ایجاد می‌شود تا پاسخگوی نیاز کشور باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در زمینه خلاقیت، ارائه خلاقیت و تشکیل شغل‌های نوآوری در مناطق آزاد کشور تأثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ دومین رویداد بین المللی چالش های مناطق آزاد و ويژه اكسپورتِك (EXPORTECH) با همكاري سازمان منطقه آزاد ارس و پارك علم و فناوري دانشگاه تهران برگزار شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو