امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/57504
ساعت 11:46 يکشنبه 16 شهريور 1399
تفاهم‌نامه همكاري مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري باهدف توسعه همكاري و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تجارب این دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش فرینا، این تفاهم‌نامه از سوی معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور و حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم باهدف همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال و مشاوره‌ای به‌منظور استقرار نظام جزيره دوستدار خانواده در موضوعاتی مانند؛ توان‌افزایی بانوان، گسترش آموزش و ترويج كارآفريني، مشاركت مؤثر در تقويت تعاونی‌ها و حمايت از اشتغال بانوان، اجرايي سازي نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعی و کمک به جاری‌سازی رويكرد عدالت جنسيتي بر برنامه‌های بازار كار، با عنايت به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به امضا رسید.
در بخشی از این جلسه، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: کمک به زنان خانه‌دار، تقویت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در سال‌های اخیر یکی از راهبردهای اساسی ما در پیشرفت بانوان جامعه بوده، توسعه کارآفرینی از اهداف مهم امضای این تفاهم‌نامه است.
وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های ما تقویت نظام خانواده است که در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین در قالب ماده ۱۰۲ قانون برنامه به آن اشاره‌شده و ما توانستیم برای نخستین بار، چارچوبی برای شاخص‌های خانواده طراحی و تنظیم کنیم.
به گفته ابتکار، این شاخص‌ها محور کار در بحث ارتقاء تعالیم و شکوفایی خانواده‌های ایرانی بوده و تحت عنوان سیاست‌های دوستدار خانواده به اجرا درآمده است.
معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور با اشاره به برنامه‌های اجراشده در این زمینه گفت: سینمای دوستدار خانواده با همکاری وزارت ارشاد و شهر دوستدار خانواده با همکاری وزارت کشور در حال کار است و امروز خیلی خوشحالیم که با حضور شما شاهد اجرای طرحی با نام  جزیره دوستدار خانواده باشیم.
ابتکار یادآور شد: ما سند ارتقاء وضعیت زنان خانه‌دار را به‌عنوان یک دستور کار اجباری برای استان‌ها طراحی و ابلاغ کردیم ولی ممکن است قشم علاقه‌مند به اجرای برنامه خاصی در ذیل این سند با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود باشد که باارزش است و ما از آن استقبال می‌کنیم.
تدوين سند توسعه و ارتقاء جايگاه زنان جزيره قشم، حمايت از طرح‌های بانوان و دختران داراي استعداد برتر و كارآفرين،  اجراي طرح ملي گفتگوي خانواده، تدوين استانداردهاي آموزش شغلي و مهارتي، تقويت و توسعه مشاغل خانگي و خانوادگي و شبکه‌سازی سمن‌های فعال باهدف ارتقاي دانش بخش‌هایی از مفاد این تفاهم‌نامه است.
این تفاهم‌نامه در 8 ماده تنظیم و صبح شنبه 15 شهریورماه 1399 به تأیید و امضای معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور و حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسیده و به مدت دو سال اعتبار دارد.
گفتنی است در جلسه امضای تفاهم‌نامه همكاري مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پروین فرشچی، عضو هیات مدیره، مرتضی شیخ‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، زهرا جواهریان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی و دکتر نظری پور کیانی، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده حضور داشتند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو