فعال‌سازی چرخه صنایع شیلاتی محرک اصلی توسعه سواحل مکران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/57425
ساعت 19:08 چهارشنبه 5 شهريور 1399
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار در بازدید از ظرفیت‌های سردخانه‌ای و فراوری آبزیان شرکت اتکای نیروهای مسلح گفت: از اهداف و سیاست‌گذاری‌های اصلی این شرکت فعالسازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گسترده موجود و راکد تولیدی در منطقه به‌منظور تکمیل چرخه شیلاتی و حمایت و رونق صید و صیادی در منطقه استراتژیک سواحل مکران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و ایجاد اشتغال مولد می‌باشد.

به گزارش فرینا، سید عباس تقوی افزود: سواحل مکران با داشتن قابلیت‌های فراوان و با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از اهمیت بالای استراتژیکی برای کشور برخوردار است به‌گونه‌ای که از آن به‌عنوان گنج نهفته این سرزمین یاد می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر توسعه این منطقه همواره تأکید نموده‌اند.

تقوی اضافه کرد: سواحل جنوبی استان با دارا بودن ۱۱ بندر ماهیگیری و فعالیت حدود یک هزار فروند لنج و یک هزار و ۵۰۰ فروند قایق صیادی و اشتغال بیش از 24 هزار نفر در این حوزه، سالانه ۳۱ درصد صید کل کشور، ۳۶ درصد صید آبهای جنوب کشور و ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی‌پروری) و بیش‌از ۶۰ تا ۷۰ درصد ماهیان صنعتی را تأمین و نقش مهم و بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد منطقه و کشور ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: این شرکت باهدف حمایت از بخش شیلات ضمن سیاست‌گذاری جهت تأسیس صندوق توسعه، حمایت و ضمانت صنایع دریایی و شیلاتی که مراحل تدوین و حقوقی آن در دست اجرا بوده و بزودی با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار و اداره کل شیلات اجرایی خواهد گردید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این شرکت درصدد ورود مستقیم به چرخه تولید از مرحله خرید از صیادان تا فراوری و تولید و عرضه مستقیم محصولات به بازار است.

تقوی اظهار امیدواری کرد طی مذاکرات صورت گرفته و با همکاری شرکت‌های اتکا این مهم که تحولی بزرگ در عرصه شیلات و رونق صید و انتفاع صیادان منطقه می‌باشد، محقق شود.

شایان‌ذکر است اعضای هیئت‌مدیره شرکت در این بازدید حضور داشتند.

شناسه خبری: 57425

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو