برگزاری مسابقه عکاسی از ژئوپارک جهانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/57114
ساعت 16:06 سه شنبه 7 مرداد 1399
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: با هدف حفاظت از میراث طبیعی و احیای میراث ناملموس قشم و به مناسبت روز جهانی عکاسی، مسابقه عکاسی از مظاهر و نمادهای ژئوپارک برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علیرضا امری کاظمی گفت: موضوع این مسابقه «گنجینه‌های تاریخی و طبیعی قشم» است که با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و زمین شناسی جزیره قشم انتخاب شده است.
امری کاظمی ادامه داد: جلب توجه همگانی به اهمیت حفاظت از میراث طبیعی و احیای میراث ناملموس قشم با تمرکز به محدوده ژئوپارک جهانی قشم از دیگر اهداف این برنامه است.
وی تصریح کرد: «حیات وحش»، «تنوع گیاهی»، «چشم انداز‌های طبیعت»، «جاذبه‌های زمین شناختی و آثار تاریخی» و «میراث ناملموس» جزیره محور‌های این مسابقه هستند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: رعایت اصول اولیه عکاسی و داشتن کیفیت مطلوب برای ورود عکس‌ها به فرآیند داوری ضروری است.
امری کاظمی ادامه داد: هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند حداکثر پنج قطعه عکس به ایمیل qeshmgeopark 2008@gmail.com ارسال کنند.
به گفته وی مهلت ارسال آثاربرای شرکت در این مسابقه پایان مردادماه 99 است و به 6 نفر برگزیده جوایز نقدی از طرف مدیریت ژئوپارک جهانی قشم اهداء خواهد شد.بیشتربخوانید: سال 99، سال توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم/ کارنامه گردشگری جزیره قشم در سال 98 ژئوپارک یا پارک زمین‌شناسی، منطقه‌ای است شامل مجموعه‌ای از پدیده‌های زمین‌شناختی، آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی که با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود. ژئوپارک باید قلمروی مشخص داشته باشدو در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید.
قلمرو ژئوپارک قشم 2 هزار و 60 کیلومتر مربع شامل جزیره‌های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.
این ژئوپارک دارای 27 سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل‌های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش‌ها و جذابیت‌های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.
ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم انداز‌های زمین شناسی در کنار تنوع سایت‌های مختلف را ارائه می‌کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو