۵۱۰ کامیون حامل سوخت در مرز دوغارون در انتظار ورود به افغانستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56987
ساعت 12:37 شنبه 28 تير 1399
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت : ۵۱۰ دستگاه کامیون حامل انواع سوخت هم اینک در گذرگاه رسمی مرزی دوغارون توقف کرده‌اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی طی هفته جاری از مرز ایران خارج و وارد کشور افغانستان شوند.

به گزارش فرینا، حسین آخوندزاده افزود: معطلی این خودروهای ترانزیت شده در مرز دوغارون ناشی از فقدان زیرساخت لازم برای پذیرش کامیون های حامل سوخت در گمرک افغانستان است.
آخوندزاده گفت: افزایش نیافتن کرایه‌های کامیون‌های سوختی در کشور افغانستان، پرداخت نکردن عوارض گمرکی در مرز اسلام قلعه و پرداخت نکردن افت بار و معطل شدن رانندگان کشور افغانستان توسط تاجران این کشور از دیگر علل توقف کامیون‌های ترانزیتی از سمت افغانستان به مقصد مرز دوغارون ایران است.

وی بیان داشت: ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام کامیون های ترانزیتی و صادراتی فعالیت دارند، این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد و همین امر در برخی از مواقع باعث معطلی کامیون ها پشت مرز در این گذرگاه رسمی می‌شود.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در حال حاضر این کانون اقتصادی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ هر روز فعال است.
آخوندزاده گفت: با رایزنی های انجام شده با مسئولان گمرک اسلام قلعه طی هفته جاری توقف کامیون‌های حامل سوخت به حالت عادی خود باز می‌گردد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو