مدير عامل شرکت پست از منطقه ويژه پيام بازديد مي کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5688
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
در آستانه راه اندازي و جهت نهايي کردن بزرگترين هاب پستي خاورميانه مديرعامل شرکت پست کشور از هاب پستي منطقه ويژه اقتصادي پيام بازديد مي کند.

کاپيتان محمد نوروزي، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: با راه اندازي هاب پستي پيام کليه مراسلات پستي منطقه از منطقه ويژه اقتصادي پيام انجام مي شود که موجب رونق کشور و منطقه خواهد بود.

گفتني است هاب پستي يک مکان مرکزي براي تلفيق و تفکيک جريان هاي پستي وارده و صادره (پست نامه، امانات و بسته ها) جهت توزيع نهايي به مقاصد داخلي و منطقه اي است.

سرويس هاي ديگري نيز در هاب پستي ارائه مي شود که از آن جمله مي توان به سرويس هاي آماده سازي و ارسال (Fulfillment) که به رفع احتياجات ويژه مشتريان يا گروه هاي مختلف مشتريان از جمله انتشاراتي ها و صنعت خودرو گفته مي شود و سرويس هاي انبارداري و پشتيباني اشاره کرد.

ولي جذاب ترين سرويسي که مي توان در هاب پستي پيام ارائه نمود جذي مرسولات به صورت محموله و پردازش آن در پيام و در نهايت ارسال به صورت مرسوله است. مثلاً محمولاتي براي ارسال به هند وارد پيام شده، در پيام مورد رسيدگي و پردازش قرارگرفته و در نهايت براي توزيع به هند ارسال مي شود. قبلاً نيز توافقات داخلي بين ايران و هند صورت گرفته تا در برابر نرخ داخله توزيع شوند. اين سرويس رقابتي ترين سرويسي است که در هاب منطقه اي پيام ارائه خواهد شد.

بنابر نظر مهندسين مشاور ناکو که مشاور خارجي اين شرکت هستند پيش بيني مي شود درآمد شرکت پيام از محل هاب پستي در سال 2011 بالغ بر 1100 ميليون دلار گردد.

در اين گزارش سال 2004 به عنوان سال پايه و نشان دهنده وضعيت فعلي انتخاب شده است. بر اساس اطلاعات واصله از جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه جهاني پست، درآمد پست ايران در اين سال محاسبه شده است. نکته مهم آن است که در صورتي که شرايط فعلي حفظ شده و هاب پستي پيام تشکيل نشود، با در نظر گرفتن بازار داخلي ايران، شرايط بازار جهاني و وضعيت و جايگاه منطقهريال پست ايران در پنج سال آينده از محل حقوق ترمينال دريافتي از کشورهاي ارسال کننده پست نامه در طي دوره پنج ساله مورد نظر اين گزارش (2011-2006) درآمد مستقلي معادل 40 ميليون دلار خواهد داشت. ولي از آنجاييکه سرويس ارسال مجدد (Remailing) يکي از مهمترين سرويس هايي است که در هاب پستي پيام ارائه خواهد شد، شرکت پست ايران بخشي از درآمد خود از محل حقوق ترمينال را از دست خواهد داد. (سي ميليون دلار). از آنجاييکه اين نکته از اهميت برخوردار است بايد واقع بين بوده و کليه طرف هاي مشارکت کننده در اجراي پروژه را در جريان امر قرارداد. البته بايد اضافه کرد که ارائه سرويس هاي جديد در هاب پستي پيام، درآمد بسياري به دنبال خواهد داشت که درآمد حاصله از اين سرويس هاي جديد (ارسال مجدد) بين 380-250 ميليون دلار خواهد بود.

سرويس هايي مانند چاپ و انبار داري که سرويس هاي ارزش افزوده (VAS) ناميده مي شوند را نيز مي توان در هاب پيام ارائه کرد. اين سرويس ها درآمدي معادل 200-100ميليون دلار خواهند داشت.
202

شناسه خبری: 5688

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو