به منظور تبین اندیشه های شهید بهشتی؛

نشست فرهنگ و اقتصاد در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56804
ساعت 11:22 شنبه 14 تير 1399
به منظور تبین اندیشه های شهید بهشتی، نشست فرهنگ و اقتصاد با حضور دکتر آقایی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به یکی از بیانات امام خمینی (ره) بیان کرد: شهید بهشتی یک ملت بود یعنی انسانی که از همه ظرفیت ها به منظور تحقق اهداف انقلاب و اسلام استفاده میکرد.

سید حجت مهدوی افزود: شهید بهشتی از فقه به قانون و از قانون به حقوق اساسی رسید و طول این مسیر همواره به دور از ریا در کنار مردم بود و در حقیقت ملت ایران و همه مردم آزاده و دل آگاه جهان این شهید را با عناوینی همچون‌ شهید مظلوم، پاره تن امام، داشتن اندیشه پویای اسلامی، فرد مجتهد، متدین، علاقه مند به ملت، اسلام و  برای جامعه، سیاستمداری لایق می‎شناسند.

در ادامه این نشست معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به همت این شهید والا مقام در شکل گیری قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: شهید بهشتی معمار کبیر دستگاه قضایی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل مسولیت تدوین شورای انقلاب  و تاسیس حزب جمهوری اسلامی را به عهده ایشان گذاشت که با همت و درایت در این مسیر نیروی های جوان و خوش فکری را در بدنه نظام تربیت نمود.

آقایی با اشاره به اینکه ایشان عالمی وارسته و ژرف اندیش و فاضلی برجسته و آینده اندیش بود افزود: نبوغ فکری و چشم اندازی که برای آینده ترسیم کرده بود موجب شد تا دشمنان نظام و اسلام اورا به شهادت برسانند و شهید بهشتی در واقع اسوه خضوع و خشوع ، اسطوره صبر و به تعبیر مقام معظم رهبری انسانی پاک و معصومی بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر امروزه ملت ایران به‌جای رسیده و در دنیا از این کشور به افتخار یاد می کنند به خاطر برکت خون این شهدا از جمله شهید بهشتی بوده و ما باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنها باشیم و نباید یاد، نام و راه شهدا فراموش شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو