افتتاح بزرگ‌ترين پيست اتوموبيلراني خاورميانه در بم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5678
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون سياسي اجتماعي فرماندار بم گفت: بزرگ‌ترين پيست اتوموبيلراني خاورميانه و نخستين فاز مجموعه تفريحي و گردشگري منطقه کفوت بم آماده‌سازي و با برگزاري همايش افتتاح مي‌شود.

به گزارش بنا(bena) منصور متقي با اعلام اين خبر اظهار داشت: اگر بم به عنوان بزرگ‌ترين بناي خشت و گلي جهان دغدغه همه مردم بم و جهان است و هميشه پيگير روند مرمت اين مجموعه تاريخي و آخرين اقدامات نجات‌بخش آن هستند.

وي افزود: ارگ جزئي از زندگي مردم بم است، بنابراين پيش‌بيني مي‌کنيم که عموم مردم در 17 تيرماه راس ساعت 16 در جلوي ارگ استقبال خوبي از اين برنامه داشته باشند و مسلما مردم بم با حضور خود بازسازي و نجات‌بخشي اين طرح عظيم ملي و جهاني را تسريع مي‌کند.

متقي در مورد اهداف اين برنامه گفت: در مرحله اول نشان دادن اين علاقه وافر مردم بم به ارگ و انعکاس آن به مسئولان مربوطه و دست‌اندرکاران بازسازي و نجات‌بخشي با هدف شتاب و تسريع اين طرح است.

معاون سياسي اجتماعي فرماندار بم خاطرنشان کرد: گراميداشت روز ثبت جهاني شهر بم به عنوان نخستين شهر ثبت شده در فهرست آثار يونسکو در سطح ملي و همچنين ايجاد يک برنامه مفرح براي مردم بم از جمله اهداف اين برنامه است.

وي با اشاره به برگزاري همايش نام‌آوران فرهيخته بم که امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نخستين همايش بزرگ فرهيختگان و نام‌آوران و منابع محدود برداشته شده و براي نخستين بار ضعف‌هاي موجود، تجارب ما براي ادامه مسير و آينده است.

متقي با بيان اينکه از حضور صاحب‌نظران براي کمک به برنامه‌هاي بزرگ بعدي و پيشنهادات سازنده استقبال مي‌شود، اظهار داشت: اين همايش اهداف 12 ‌گانه‌اي را شامل مي‌شود که مهم‌ترين آنها شناسايي و معرفي نخبگان و نام‌آوران شهرستان بم به مردم ايران و جهان است.

وي افزود: اين همايش برنامه‌هاي جانبي نيز دارد که از جمله آنها مي‌توان به افتتاح بزرگ‌ترين پيست اتوموبيلراني AFV که بزرگ‌ترين پيست خاورميانه است و نخستين فاز مجموعه تفريحي و گردشگري منطقه کفوت بم است، آماده‌سازي و با برگزاري همايش افتتاح مي‌شود.

شناسه خبری: 5678

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو