صدور و تمدید 378 فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56761
ساعت 17:25 يکشنبه 8 تير 1399
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید 378 فقره مجوز فعالیت اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، ناصرالدین گرامی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 67 مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و بازرگانی برای فعالان اقتصادی صادر شده است.
گرامی ادامه داد: از این تعداد مجوزهای صادر شده از ابتدای سال 17 مورد مربوط به بخش صنعتی، 24 مرتبط با بخش خدماتی و همچنین 26 فقره مجوز مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در این مدت  311 فقره مجوز نیز در حوزه های مختلف اقتصادی در منطقه آزاد قشم تمدید گردیده، افزود: از این تعداد 47 فقره مجوز در حوزه صنعت، 120 مجوز مرتبط با بخش خدمات و 144 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم تمدید شده است.
گرامی تصریح کرد: سرمایه گذاری موتورمحرکه اصلی رشد اقتصادی است که نهایتابسترساز  توسعه کشورها است و متناسب با رشد مصرف و نیاز جاری و آینده بازار‌ها شکل اجرایی مییابد. وی ادامه داد طی ماه های گذشته با شیوع ویروس کرونا، همانند سایر نقاط کشور شاهدکاهش میزان صدور و تمدید مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم هستیم.
 وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند با جذب سرمایه گذار و استفاده مطلوب از فرصت های موجود مناطق نقش کلیدی و مهمی در جهت تولید محصولات و صادرات کالاها به بازارهای بین المللی و نیز تامین نیازهای داخل کشور داشته باشند.
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این منطقه آزاد به علت قرار گرفتن در منطقه استراتژیک و دسترسی آسان به بازارهای منطقه ای و آبراهه های بین المللی می تواند الگوی اقتصادی مناسب برای فعالسازی اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی‌ و جذب سرمایه گذار در فعالیت های مولد کشور باشد.
گرامی در پایان خاطرنشان کرد: حسب دستورات مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه های جدید و هدفمندی  در راستای تکریم و جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان پیش بینی گردیده و مراحل نهایی آن در حال تدوین است تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در این منطقه با انگیزه های بیشتر و جذابتری محقق گردد.

شناسه خبری: 56761

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو