رفع تصرف 350 هزارمترمربع از اراضی ملی روستای تورگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56714
ساعت 08:39 چهارشنبه 4 تير 1399
مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم، از رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به مساحتی بالغ بر 350 هزار مترمربع واقع در روستای تورگان به ارزش تقریبی 3 هزار و 500 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش فرینا، مصطفی مازندرانی با اعلام این خبر، بیان کرد: متصرفین در این اراضی با برنامه ریزی از قبل تعیین شده و هدفمند نسبت به تسطیح، تفکیک و دپو صدها کامیون سنگ، پی کنی و همچنین دیوار چینی اقدام کرده و برخی از این اراضی نیز به اشخاص غیربومی فروخته شده بود. 

مازندرانی ادامه داد: مطابق برنامه ها و طرح های حفاظتی تبیین شده و با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم شاهد هستیم که خوشبختانه روند تصرفات اراضی ملی و دولتی، رو به کاهش است. 
مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با تدابیر اندیشیده شده از سوی مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت های قانونی رئیس کل محترم دادگستری استان هرمزگان و دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه ها، خصوصاً فرماندهان محترم نیروی انتظامی و دریابانی شهرستان قشم، اقدامات خوبی در زمینه صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری و مبارزه با زمین خواری در سطح جزیره قشم انجام شده و شاهد کاهش میزان تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم نسبت به گذشته هستیم.
به گفته مازندرانی؛ با اجرای این حکم میزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی از ابتدای سال جاری به 391 هزار و 434 مترمربع با ارزش تقریبی 3 هزار و 556 میلیارد و 400 میلیون ریال رسیده است.
وی با اشاره بیان به اینکه مقابله با زمین خواری یک تکیف ملی است و تصرف، تجاوز و تعدی به اراضی ملی و دولتی باعث تضییع حقوق عامه می شود، تصریح کرد: نباید گذاشت یک یا چند نفر خاص از حقوق ملت سوءاستفاده کنند و از مردم شریف و مسئولین محلی، خصوصاً شوراها و دهیاران تقاضا داریم برای مقابله و مبارزه با زمین خواری به نیروهای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی و اجراییات کمک کنند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت رفع تصرف اراضی ملی و دولتی صورت گرفته در روستای تورگان جزیره قشم، گفت: این موفقیت نتیجه اجرای دقیق سیاست های مهندس مؤمنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، حمایت های قانونی جناب صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان و جناب صفایی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و همچنین همکاری جناب سرهنگ راست خدیو جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان قشم و سایر معاونین و مدیریت های مرتبط سازمان منطقه آزاد قشم است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو