اسدی:

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای تیس منطقه آزاد چابهار به حداقل رسیده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56584
ساعت 12:37 چهارشنبه 21 خرداد 1399
سرپرست معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با راهکارهای پیشگیرانه و صدور پروانه ساختمان توسط سازمان ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای تیس به حداقل رسیده است.

به گزارش فرینا، ابوالقاسم اسدی افزود: در حال حاضر ساخت‌وساز جدید غیرمجاز در پیکره پنجم این سازمان و علی‌الخصوص در حریم رودخانه نداریم و با توجه به مخاطرات ساخت‌وساز در حریم رودخانه به‌شدت کنترل می‌گردد.

اسدی اضافه کرد: به استناد تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن استان داریم درحال حاضر گشت حفاظت ویژه از اراضی پیکره پنجم سازمان در روستای تیس مستقر است و از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری بعمل می‌آورد.
 
وی گفت: همزمان با فعالیت حفاظت از اراضی روستای تیس کار ساماندهی املاک و اراضی این روستا آغازشده و فرآیند صدور سند مالکیت برای روستائیان در حال انجام است.

سرپرست معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: با دستور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار سهولت در صدور پروانه ساختمانی در محدوده طرح ویژه روستای تیس صورت گرفته و از یک ماه گذشته تمامی ساخت‌وسازها بر اساس ضوابط طرح ویژه و با در نظر گرفتن تمامی اصول معماری گردشگری و با نظارت مهندسین ناظر انجام می‌شود که استقرار این سیستم، مورد استقبال و رضایت اهالی روستای تیس را در پی داشته است.

اسدی، عملکرد دفتر مدیریت بنیاد مسکن استان بعنوان کارگزار سازمان منطقه آزاد در روستای تیس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سازمان پروژه‌های عظیمی ازجمله آبرسانی و لوله‌کشی روستای تیس را در دست اجرا دارد و چنانچه همکاری و تعامل مسئولین محلی و اهالی روستا وجود داشته باشد این پروژه در سالجاری اجرائی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ طرح توسعه منطقه آزاد چابهار 32 روستای دیگر به محدوده اضافه‌شده که برنامه‌ریزی لازم در خصوص مدیریت عملیات عمرانی و زیرساختی آنها در معاونت فنی و زیربنایی سازمان در حال تبیین است.

سرپرست معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری کرد با همیاری و مشارکت مردم روستاها بتوانیم گامی در جهت زدودن چهره محرومیت از روستاهای منطقه آزاد برداریم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو