ضرورت ارتقاء مهارت ارسوندان برای تحقق جهش تولید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56512
ساعت 08:11 شنبه 17 خرداد 1399
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه مشترک با معاون وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت ارتقاء مهارت ارسوندان برای تحقق راهبرد جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان گفت: برای نیل به اهداف اقتصادی تدوین شده و تحقق جهش تولید و افزایش صادرات در ارس، ارتقاء مهارت ارسوندان ضروری است.

نریمان افزود: ما تراز تجاری سال 1398 ارس را با سبقت صادرات بر واردات مثبت کردیم؛ و این امر با تلاش همه همکاران و فعالان اقتصادی و افزایش میزان بهره وری میسر گردید.

وی با بیان اینکه در شاخص های صادرات، جذب سرمایه گذاری و تولید رتبه اول و در جذب شرکت های دانش بنیان رتبه دوم را در بین مناطق آزاد کسب کردیم، افزود: تمام شاخص های اقتصادی ارس در سال 1398 سبز بود؛ به عبارت دیگر سازمان منطقه آزاد ارس فراتر از برنامه و وظایف تعریف و تعیین شده برای کمک به اقتصاد ملی عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اقدامات کم نظیر و مهم در بخش های مختلف و همچنین اقتصاد دانش بنیان و حمایت از طرح های فناورانه با هدف تولید کیفی و کمک به خودکفایی کشور و جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی انجام داده ایم و برای جهش در تولید و اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی به ارتقاء مهارت و تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر نیازمندیم.

نریمان در پایان با تاکید به اینکه مراکز آموزش عالی مجددا فعالیت هایشان را با قدرت و جدیت در ارس شروع کرده اند، خاطرنشان کرد: با سازمان ها و مراکز تخصصی که حوزه تربیت و مهارت آموزی را بر عهده دارند بصورت کار مشترک با آنها وارد مذاکره شده ایم که در این راستا و پیرو تفاهم نامه منعقده دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد با سازمان فنی حرفه ای کشور تلاش می کنیم ضمن احصای دقیق نیازهای اموزشی و اجرای این برنامه ها در ارس بتوانیم گام موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر، افزایش بهره وری و افزایش مهارت نیروی انسانی موجود در منطقه ازاد ارس برداریم.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 56512

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو