مراقبت ویژه از عرصه های فضای سبزقشم با آغاز فصل گرما

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56252
ساعت 10:38 دوشنبه 15 ارديبهشت 1399
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی و انجام تمهیدات لازم برای حفظ و مراقبت از فضای سبز جزیره با آغاز فصل گرم و بالا رفتن درجه هوا خبر داد.

به گزارش فرینا، فرج طهماسبی با تاکید بر اهمیت نگهداری و توسعه فضای سبز جزیره در همه فصل ها بیان کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز با افزایش دمای هوا در شرایط اقلیمی جنوب کشور و بحران کم آبی یکی از مهمترین چالش ها است و موفقیت در این زمینه به همکاری و مشارکت شهروندان و مسئولین نیاز دارد.

طهماسبی ادامه داد: نیروهای مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، اقدامات لازم در جهت پیشگیری از آسیب گونه‌های گیاهی سازگار با زیست بوم جزیره در مقابله با گرمای هوا آغاز کرده و هماهنگی های لازم با پیمانکارها برای حفظ و نگهداری فضای سبز جزیره صورت گرفته است. 

وی از تغییر ساعات آبیاری به عنوان یکی از این اقدامات اشاره کرده و افزود: با نظارت ویژه کارشناسان این مدیریت و به منظور جلوگیری از تبخیر آب موجود در دسترس گیاه از طریق تعرق و آفتاب سوختگی، میزان دور و ساعات آبیاری در این ایام تغییر و نسبت به شست و شوی درختان اقدامات لازم در حال انجام است. 

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، برای داشتن فضاهای خنک و سایه دار بیشتر جهت استفاده شهروندان در روزهای گرم تابستانی، سعی شده از هرس های غیرضروری در معابر اصلی شهر جلوگیری شود.

طهماسبی در پایان از تمامی کارکنان و کارگران فضای سبز که در ایام ماه مبارک رمضان و در روزهای گرم و طاقت فرسای تابستانی همراه با وجود بیماری کرونا، تمام تلاش خود را جهت خلق شهری سرسبز به انجام می رسانند، تشکر و قدردانی کرد.

شناسه خبری: 56252

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو