معاون وزیر راه:

هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی سازمان راهداری برای ساخت بزرگراه بازرگان ـ ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56086
ساعت 12:00 دوشنبه 1 ارديبهشت 1399
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بزرگراه بازرگان - ماکو توسط این سازمان هزینه شده است.

به گزارش فرینا، عبدالهاشم حسن‌نیا در بازدید از پایانه مرزی بازرگان و پروژه‌های راهداری منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی افزود: محورهای منتهی به پایانه مرزی بازرگان به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور با ترکیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هم اکنون نیز در این راستا پروژه بزرگراه بازرگان - ماکو در محدوده منطقه آزاد ماکو به طول ۵۶ کیلومتر به صورت مشارکتی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منطقه آزاد اقتصادی ماکو در دست اقدام است.
حسن نیا اضافه کرد: در اجرای این طرح، ‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تامین قیر لازم جهت روکش آسفالت، تامین تابلو و نصب علائم مربوطه، حفاظ‌های ایمنی و خط کشی اقدام می‌کند که دستور لازم جهت تامین کلیه ملزومات سرعت بخشی و اجرای کیفی پروژه و تعامل مناسب با منطقه آزاد ماکو صادر شده است.
وی بیان کرد: تاکنون جهت خط کشی، تابلوگذاری، روکش آسفالت و  ایمن سازی آن بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ازطرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هزینه و مشارکت شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به ایمن‌سازی گیت ورودی منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: اجرای نیوجرسی مفصلی این محور با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در حال آغاز عملیات بوده و اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال نیز جهت تابلوگذاری محور تخصیص یافته که در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.
حسن نیا ادامه داد: در شمال آذربایجان‌غربی پروژه روکش آسفالت در محور مرگنلر ـ پلدشت به طول ۲۳ کیلومتر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پس از طی تشریفات مناقصه در اسفندماه و تعیین پیمانکار در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، حسن‌نیا در سفری یکروزه به شمال آذربایجان‌غربی داشت تا در جریان مسائل و مشکلات طرح‌های زیرمجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در این منطقه قرار گیرد.
منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو