اوراسیا فرصت جدیدی برای توسعه تعاملات اقتصادی ارس با قفقاز است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/56078
ساعت 10:04 دوشنبه 1 ارديبهشت 1399
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اوراسیا ظرفیت جدیدی است که ارس می تواند از آن برای افزایش تعاملات اقتصادی با قفقاز و توسعه صادرات استفاده کند.

به گزارش فرینا، غلامحسین کریمی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت قفقاز ارس با اشاره به اینکه حجم تجارت و سرمایه گذاری در حوزه قفقاز راضی کننده نیست گفت: ضروری است با ارائه برنامه های کارشناسی شده، از ظرفیتی که کشورهای حوزه قفقاز و روسیه برای ارتباط با کشورهای اروپایی دارند برای توسعه اقتصادی، تجارت و صادرات از مرزهای ارس استفاده شود تا زمینه ساز دستاوردهای بی نظیر در رشد صادرات و ارز آوری و تبع آن توسعه منطقه شود.

کریمی با اشاره به بازارهای گسترده کشورهای حوزه قفقاز اظهار کرد: دسترسی به این بازار می تواند در چارچوب کالاهای صادراتی نقش آفرینی جدی داشته باشد و بازار قابل توجهی برای کالاهای صادراتی منطقه ازاد ارس و جذب سرمایه گذار از این کشورها به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به نقش استراتژیک  قفقاز و اهمیت و موقعیت خاصی که منطقه آزاد ارس با قفقاز دارد خاطرنشان کرد: حضور در بازارهای قفقاز یکی از مولفه های اساسی رشد اقتصادی ارس است  که از مدیریت قفقاز انتظار داریم با ارائه راهکارها و برنامه های مناسب، بدنبال بستر سازی جهت حضور پررنگ تر و فعال سازی تعامل با این کشورها باشند.

گفتنی است؛ مراسم تودیع و معارفه مدیر قفقاز سازمان منطقه آزاد ارس امروز با حضور معاونین و مدیران ارس برگزار شد و طی آن از زحمات اقای علیرضا جعفری مدیر سابق قفقاز تقدیر شد و  اقای احمد حسن نژاد بعنوان مدیر جدید قفقاز منصوب شد.

شناسه خبری: 56078

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو