اصول پيشگيري از بروز مسموميت با فرآورده های شوینده و ضدعفونی کننده خانگی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55917
ساعت 11:19 دوشنبه 18 فروردين 1399
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم به منظور حفظ سلامتی خانواده ها در ایام شیوع کروناویروس، راهکارهایی برای استفاده مناسب از شوینده ها و ضدعفونی کننده های خانگی به منظور کاهش آسیب های احتمالی ارایه داد.

به گزارش فرینا، نسرین نانوایی قشمی با اشاره به همه گیری بیماری کووید-19 در کشور و اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار بیان داشت:  این روزها ضدعفونی مداوم سطوح و دست ها، رعایت بهداشت، ماندن در منزل و حفظ فاصله فیزیکی با دیگر افراد، بهترین راه برای حفظ سلامت خود و خانواده است. اما باید بدانیم که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را وارد نماید.
نانوایی قشمی افزود: لازم است قبل از مصرف مواد شوینده در نور كافي برچسب روي بسته بندي را مطالعه نموده،  در هنگام مصرف ضمن استفاده از دستکش لاستیکی و ماسک، باید پنجره ها را باز کرد تا  بخارات سمی ایجاد شده  به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه نزند.
به گفته وی، به هیچ وجه نباید مواد شيميايي مانند جوهر نمك و مواد سفيد كننده، لک بر و الکل را با هم مخلوط کرد و در صورت استنشاق بیش از حد بخارات سمی باید فورا مركز اورژانس 115و يا مركز اطلاع رساني داروها و سموم 190 را در جریان قرار داد.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم ادامه داد: این مواد را باید حتما در ظرف اصلي آن نگهداري کرده و از دسترسی کودکان دور نگه داشت. همچنین نباید ظروف حاوي مواد شيميايي را در كنار مواد غذايي و شعله آتش قرار داد.
وی با اشاره به این مطلب که ‏‏ ‏‏‏نزدیک به 90% از مسمومیت‌ها در منازل رخ می‌دهند گفت:  ‏قبل از دور انداختن ظروف حاوي مواد شيميايي و شوينده داخل ظرف زباله، آن را آبكشي نماييد و با رعایت نکات ایمنی،‏خانه خود را نسبت به بروز مسموميت ايمن ‏نماييد. ‏
نانوایی با تاکید بر عواقب رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده اضافه کرد: در صورت آسیب پوست و يا چشم با این مواد باید حتما پوست و چشم را با مقادير فراوان آب شستشو داده و به مركز درماني مراجعه کرد.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم جزیره و کشور اظهار کرد: با رعایت نکات ایمنی، افزایش دانش و آگاهی در مصرف مواد شوینده و داروها، سلامت خانواده و اطرافیان خود را تامین کنیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، دچار آسیب های فرعی به پوست و سایر اندام های داخلی بدن نشویم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

پروانه بهره‌برداری شش منطقه ویژه اقتصادی صادر شد + تصاویر
میزبانی از 36 هزار زائر افغانستانی توسط منطقه آزاد دوغارون
سرمایه‌گذاری 6000 میلیاردی انزلی در چهارماهه امسال/ رشد 350درصدی نسبت بمدت مشابه 1402
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه با سرمایه‌گذاری 67 همتی در «انزلی»
تبدیل وضعیت مشمولان قانون ایثارگری شاغل در سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو