کارگران تاسیسات تعطیل شده دراثر کرونا در قشم بیمه بیکاری می گیرند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55813
ساعت 18:14 يکشنبه 10 فروردين 1399
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم و دستور مدیرعامل این سازمان به شاغلان در تاسیسات گردشگری قشم که بیشترین صدمه را از بحران شیوع ویروس کرونا دیده اند و کارگرانی که بخاطر این بحران فعلا کارشان متوقف شده است، بیمه بیکاری پرداخت می شود.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با اعلام این مطلب افزود: این موضوع در آخرین دیدار فعالان گردشگری قشم با حمید رضا مومنی به عنوان یک دغدغه از سوی مدیران تاسیسات گردشگری قشم مطرح شد و با پیگیری های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و براساس توافق وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي به شاغلان این تاسیسات و کارگرانی که تحت تاثیر بحران شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، بیمه بیکاری تعلق می گیرد. 
وی از کارفرمایان تاسیسات گردشگری قشم از جمله هتل ها، آژانس ها و دفاتر مسافرتي و گردشگری، مجتمع هاي تجاري، سفره خانه ها، مراكز طبخ و توزيع غذا و مجموعه های نظیر این تاسیسات خواست که از اخراج کارگران بخاطر توقف فعالیت های این تاسیسات در اثر بحران ویروس کرونا خودداری کرده و آنها را برای دریافت بیمه بیکاری راهنمایی نمایند تا در سایت Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
رنجبری از کارگران موضوع این توافق خواست ازهرگونه مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم خودداری کنند.
به گفته وی همچنین مستمري بگيران فعلی بيمه بيكاري در قشم نیازی نیست تا پايان ارديبهشت ماه سال جاری جهت ثبت حضور و غياب به این اداره مراجعه کنند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم  در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری و همگامی دو جامعه عزیز کارفرمایی و کارگری در این شرایط خطیر جامعه، اظهار امیدواری کرد که با عبور ایمن جامعه از بحران کرونا و بازگشت رونق و فعالیت به محیط های کار و تولید، این دو جامعه دوش به دوش هم تلاش های خودشان را برای ساختن کشورعزیزمان تشدید کنند.

شناسه خبری: 55813

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو