تهیه اقلام و تجهیزات بهداشتی ـ درمانی با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55524
ساعت 11:19 شنبه 10 اسفند 1398
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تهیه اقلام و تجهیزات بهداشتی- درمانی با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار توسط این سازمان در راستای تقویت سیستم درمانی و پیشگیری از بیماری کرونا در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در نهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم عنوان داشت: به دستور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان جهت پیشگیری به موقع و جلوگیری از ابتلای مردم منطقه به بیماری کرونا ویروس 2019 ، اقلام و تجهیزات با تکنولوژی بالا و لازم برای کمک به بخش درمانی جزیره توسط این مجموعه تهیه و توزیع شده است.
شیخ زاده افزود: بنا به تاکید مومنی و با همکاری و همراهی صورت گرفته از سوی دادستان شهرستان، 420 هزار ماسک موجود در گمرک منطقه آزاد قشم با هزینه این سازمان و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان ها، درمانگاه ها، مدارس، سازمان ها و ادارات قرار گرفت.
 معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ازخریداری بیش از 100 دست کیت محافظتی مخصوص برای پرسنل درمانی بیمارستان ها و درمانگاه ها خبر داد و گفت: این ست ها با پیگیری  ویژه مدیرعامل سازمان تهیه شده و  هزار دست دیگر نیز سفارش داده شده و در دست خرید است.
به گفته شیخ زاده، 15 تب سنج نیز به منظور استفاده نیروهای درمانی که از صبح روز چهارشنبه 7 اسفند ماه در مبادی ورودی جزیره (اسکله مسافری شهید ذاکری، بندر لافت و فرودگاه بین المللی قشم) مستقر خواهند شد، خریداری شده که از به روزترین تجهیزات موجود در بازار می باشند.
وی از تهیه و توزیع 2 هزار لیتر محلول آب ژاول(محلول گندزدا) برای ضدعفونی کردن مدارس، مساجد، بیمارستان ها، درمانگاه ها و ادارات از اقدامات دیگر جهت پیشگیری و کنترل شیوع کروناویروس در جزیره خبر داد و گفت: 5 هزار لیتر الکل 70 درصد، یک صد هزار دستکش لاتکس، 100 عینک مخصوص(شین)، یک هزار لباس مخصوص(گان)، یک هزار ماسک N95 (برای مصرف پزشکان و پرستاران) و چندین دست لباس فشار مثبت برای مواقع اضطراری نیز در لیست خرید قرار گرفته و به زودی توزیع می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اختصاص دو جلسه ستاد بحران و دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به موضوع مدیریت پیشگیری از بیماری کروناویروس اضافه کرد: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، 10 درصد از بودجه ستاد تسهیلات سفر نوروزی سال جدید به این مبحث اختصاص یافته است.
شیخ زاده ادامه داد: آموزش های لازم به جامعه هتلداران و اصناف پرخطر داده شده تا با شیوه های پیشگیری از این بیماری آشنا شوند در ضمن این که به تمامی این اصناف و به تعداد تخت های هتل ها، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار هتلداران قرار گرفته است.
وی از بسیج نیروهای امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف جمع آوری به موقع زباله ها و ضدعفونی کردن سطوح پرکاربرد خبر داد و اضافه کرد: تمام نقاط پرتردد و پرخطر به صورت 24 ساعته توسط مواد ضدعفونی کننده گندزدایی می شوند. علاوه بر این که شرکت آب و برق و تاسیسات قشم توانسته با تولید آب ژاول، جزیره را نسبت به تامین این ماده از سرزمین اصلی بی نیاز کند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: با آموزش و پرورش جلسات مکرری برگزار شده و به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز تعداد زیادی بنر و بروشورهای آموزشی در سطح شهر و مدارس توزیع شده تا  ضمن آموزش خودمراقبتی به مردم و دانش آموزان، اصول ایمنی بهتر آموزش داده شود.
شیخ زاده در پایان با اشاره به استقرار اتوبوس آمبولانس سازمان منطقه آزاد قشم در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: اختصاص 6 نیرو به صورت 24 ساعته و به مدت ۳ ماه به منظور گندزدایی تمامی سطوح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) که به صورت هر 3 ساعت یک بار صورت می گیرد، از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم به منظور مدیریت بحران و مقابله با این ویروس و جلوگیری از شیوع احتمالی آن است.
گفتنی است، نهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با موضوع پیشگری و کنترل بیماری کروناویروس 2019 تشکیل شد.

شناسه خبری: 55524

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو