ساخت جکت SPD12E در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55498
ساعت 15:52 دوشنبه 5 اسفند 1398
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از پایان ساخت جکت SPD12E توسط شرکت مهندسی و ساخت سپهر رزموند در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد مهدی برنجی با اعلام این مطلب، افزود: عملیات آماده سازی انتقال جکت SPD12E با چندین ماه کار با هدف نصب در میدان گازی پارس جنوبی به پایان رسیده و در روزهای باقیمانده از اسفند ماه به محل مورد نظر صادر خواهد شد.
برنجی ادامه داد: این جکت سکوی نفتی با چهار هزار و 470 تُن وزن، دارای 80 متر ارتفاع است و در فاصله 100 کیلومتری سواحل عسلویه در عمق 70 متری نصب خواهد شد.
به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، این سازه نفتی با هدف استفاده و بهره برداری از میدان گازی مشترک میان کشورهای ایران و قطر در منطقه عسلویه ساخته شده است.
وی تصریح کرد: چنانچه شرایط آب و هوایی مطلوب باشد، تا پیش از پایان سال جاری این سازه نفتی پس از بارگیری و حمل به وسیله شناور یدک کش به محل نصب حمل می‌شود.
برنجی اظهار داشت: با بومی شدن هرچه بیشتر دانش طراحی، ساخت و اجرای سازه‌های دریایی و فراساحلی در کشور، زمینه کاری مهمی برای مهندسان و فارغ التحصیلان این حوزه‌ها در منطقه آزاد قشم ایجاد شده است.
میدان گازی پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و به طور مشترک، در آب‌های سرزمینی ایران و قطر واقع شده است.
گفتنی است، قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع شده و از منابع نفتی و گازی متعددی برخوردار است.

شناسه خبری: 55498

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو