به مناسبت میلاد زهرای مرضیه و روز مادر؛

ملاقات جمعی از بانوان سازمان منطقه آزاد قشم با امام جمعه شهرستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55410
ساعت 12:41 يکشنبه 27 بهمن 1398
جمعی از بانوان سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت میلاد زهرای مرضیه(س)، روز مادر و روز زن، با امام جمعه شهرستان ملاقات کردند.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم ضمن تبریک سالروز میلاد کوثر اهل بیت و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن بیان داشت: نگاه اسلام، قرآن و پیامبر(ص) به جلوه های وجودی حضرت زهرا(س)، حاکی از دیدگاه جامع اسلام نسبت به بانوان است.
وی افزود: حضور پررنگ حضرت فاطمه(س) در کانون خانواده، جامعه و حتی جبهه جنگ مثالی از توانمندی های یک بانو در جامعه اسلامی است و احترامی که از شیوه رفتار پیامبر(ص) در برابر زهرای مرضیه(س) روایت شده، نشان دهنده درجه ارج و قرب جایگاه زنان  در دین مبین اسلام است.
امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به احیا جایگاه بانوان پس از انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) گفت: بخش عمده ای از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون نقش بانوان بود و  نظام جمهوری اسلامی نیز با فراهم کردن فضای مناسبی برای بانوان در جامعه همراه با حفظ حجاب و عفاف زمینه ساز رشد و تعالی همه جانبه آنان شده است.
فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز با تبریک این ایام به همه بانوان کشور، اظهار کرد:  با توجه برانطباق و تدوین قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران بر قرآن، سنت و سیره ائمه اطهار(ع)، هم در قانون اساسی و هم در فرمایشات امام راحل(ره) بر نقش بی بدیل بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور تاکید شده است.
وی ادامه داد: بیانات معمارکبیر انقلاب و مقام معظم رهبری مبنی بر نقش بانوان در ساخت یک جامعه سعادتمند و بالعکس و انسان سازی در جوامع، حکایت از جایگاه ویژه بانوان در این نظام مقدس دارد.
به گفته سلجوقی، حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی دوره های آموزشی، اشتغالزایی و خدمات بیمه ای برای بانوان و به کارگیری ظرفیت این قشر بزرگ جامعه هم به منظور تقویت اقتصاد جامعه محلی در راستای دستیابی به اهداف نظام و توانمندسازی بانوان این سازمان و جزیره،  یکی از عوامل موثر در توسعه این منطقه بشمار می رود. 
وی در پایان عنوان داشت: بانون ایران زمین با الگوگیری از دختر پیامبر ختمی مرتبت به عنوان یک انسان کامل، یاریگر نظام و دولت در پیشبرد اهداف و مقدرات کشور هستند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو