مرتضی بانک:

روند توسعه در قشم ادامه دارد / 16

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55361
ساعت 18:03 يکشنبه 20 بهمن 1398
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه جزیره قشم در بخش های مختلف از چند سال گذشته آغاز شده و این روند ادامه خواهد داشت. 

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم جزیره قشم از جمله مرزداران و مرزبانان عزیز کشور هستند گفت: امروز در این سفر شاهد فعالیت های متنوعی در جهت توسعه جزیره قشم بودیم به نحوی که 17 پروژه در بخش های مختلف تولیدی، عمرانی و زیرساختی و گردشگری به بهره برداری رسید که چهار پروژه مربوط به تولیدی و الباقی خدماتی، هتلینگ و گردشگری است که مجموع سرمایه گذاری داخلی و خارجی آن 2 هزار و 442 میلیارد ریال و یک میلیون و 700 هزار یورو است. 
او با تاکید بر اینکه مجموع سرمایه گذاری ها و بهره برداری های جدید در قشم حدود 270 نفر اشتغال جدید ایجاد کرده است گفت: در حوزه هتلینگ، به ظرفیت تخت های جزیره قشم 1100 تحت اضافه می شود. پروژه های بیشتری در منطقه آزاد قشم در حال تدارک و اتمام است و سرمایه گذاری های هنگفتی انجام شده که حتما امسال و اوایل سال آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود که موجب تحرک بیشتر در فعالیت های اقتصادی و بهره مندی مردم از این فعالیت ها خواهد شد. 
مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره آخرین تصمیمات در خصوص «حذف معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد» گفت: مناطق آزاد دارای دو ویژگی عمده و مهم هستند که معافیت های مالیاتی و گمرکی را شامل می شود که اگر این دو ویژگی را نداشته باشند دیگر منطقه آزاد محسوب نمی شوند. 
مرتضی بانک افزود: کسانی که این موضوعات را مطرح می کنند بیش از آنکه از تصمیم دولت و مجلس مطلع باشند نظرات شخصی خود را مطرح می کنند که مبنای قانونی در حال حاضر ندارد. مناطق آزاد قوانین و مقررات اختصاصی دارند که معافیت مالیاتی 20 ساله برای فعالان اقتصادی در این مناطق تعریف شده است و هر تغییری در هر معافیتی باید در چارچوب و همین قانون خاص انجام شود و اگر قانون جامع مالیاتی تهیه می شود برای موارد خاص نخواهد بود.
او ادامه داد: این موضوع توسط معاون اول رئیس جمهور مطرح شده و اعلام کرده اند بحث معافیت بعد از 20 سال در مناطق آزاد نهایی نشده و تصمیمات گرفته شده در این خصوص بصورت لایحه به مجلس رفته است. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در این لایحه معافیت مالیاتی بعد از 20 سال، در طول 5 سال معافیت ها صورت پلکانی کاهش پیدا کرده تا به کف 30 درصد برسد که این معافیت برای فعالیت های تولیدی، صادراتی و کشاورزی است و فعالیت های بخش بازرگانی بعد از 25 سال معافیت نخواهند داشت.

گفتنی است؛ مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح یکشنبه 20 بهمن ماه با هدف افتتاح و بهره برداری از 17 پروژه تولیدی، عمرانی و گردشگری جزیره قشم در ایام الله دهه مبارک فجر، به جزیره قشم سفر کرد.

این پروژه ها با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار و 442 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی یک میلیون و 700 هزار یورو برای بیش از  270 نفر نیروی کار بومی فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو