احیای ۵۵ درصد خاک ایران با توسعه کریدور جنوب ـ شمال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55351
ساعت 15:30 يکشنبه 20 بهمن 1398
معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت توسعه محور جنوب ـ شمال گفت: مسیر مهیاست اما ضعف‌های جدی دارد که اگر رفع شود، ۵۵ درصد از خاک ایران احیا شده و مردمان این مسیر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «سعید چلندری» در همایش صادرات ـ ترانزیت و اوراسیا که روز یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که پتانسیل چهار شیوه حمل و نقلی ترکیبی را دارد. این بندر در جنوب شرقی ایران و جنوب عمان واقع شده و ۱۲۰ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵۰ کیومتر مرز دریایی دارد.

چلندری با اشاره به اهمیت ترانزیتی چابهار گفت: این بندر محل تلاقی دو کریدور جهان شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب و امن‌ترین و کوتاه ترین مسیر به آسیای میانه و افغانستان است.

وی با تشریح ظرفیت‌های این بندر گفت: در دی ماه امسال میانگین حدود ۹۰ تریلر بار از شهید کلانتری خارج شده و در بندر شهید بهشتی این رقم دو برابر بوده است.

معاون سازمان منطقه آزاد چابهار مناسب نبودن راهها و مقررات بین المللی را مشکلات اساسی دانست و گفت: برای رفت و آمد تجار اهمیت قائلیم و باید این مشکلات برطرف شود.

چلندری همچنین با انتقاد از فقدان تصمیم‌گیری واحد گفت: درباره  استانداردهای ارسال محموله بار باید یک مرجع تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به تاثیر حمل و نقل و لجستیک در قیمت تمام شده کالا افزود: این موضوع ۴۰ درصد قیمت کالا را به خود اختصاص می‌دهد. چین به عنوان ابرقدرت اقتصادی تمام فعالیت خود را بر جاده و کمربند متمرکز کرده است.

معاون سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: متولی این توسعه در کشور وزارت راه است، در حالیکه بسیاری از سندها و دستور کارها مربوط به مناطق آزاد می‌شود اما آن‌ها نقشی در تصمیم‌گیری ندارند. در این زمینه خواستار تشکیل شورای لجستیک در مناطق آزاد و دخیل بودن آنها در سیاستگذاری هستیم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو