تجهيز منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به سيستم هاي پيشرفته ايمني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5534
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
در آخرين جلسه کميته بحران منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي اعلام شد اين منطقه به سيستم هاي پيشرفته ايمني همچون سيستم ترانک، پيجينگ عمومي، محلي و آژيرهاي هشدار در سطح 2600 هکتار تجهيز خواهد شد.

به گزارش بنا (bena) علي يزداني، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ، به عنوان رئيس جلسه بر لزوم استفاده گسترده و علمي از امکانات ويژه مخابراتي و الکترونيک تأکيد کرد و گفت : استفاده گسترده و علمي از امکانات ويژه مخابراتي و الکترونيک جهت سرعت بخشي و بهبود ارتباطات و اطلاع رساني، سرعت بخشي و بهبود ارتباطات و اطلاع رساني، استفاده از مطالعات، تجربيات و مستندات دانشگاهي دنيا و کشور، بومي سازي اين اطلاعات و همچنين انجام پژوهش هاي مخصوص منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از ضروريات و الزامات مديريت بحران منطقه است.

وي افزود: تهيه روشها و راهکارهاي مبارزه و مقابله با حوادث غير مترقبه در منطقه، ابلاغ و آموزش اين روشها به کليه شرکتها و کارکنان شاغل در منطقه همچنين تمرين آنها در مانورهاي سراسري از مهمترين وظايف ما در کميته بحران منطقه است.

يزداني نقش مشارکت و همکاري مديران، کارشناسان و کارکنان شرکتهاي تابعه منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي را در اجراي مصوبات و تصميمات پيشگيرانه ايجاد هماهنگي منطقه اي در مبارزه با بحرانها انکار ناپذير دانست و تاکيد کرد: در همين رابطه طراحي هاي مورد نياز جهت خروج اضطراري، آموزشهاي عمومي و تخصصي و مديريت منسجم بحران در منطقه ضروري است و همگي مي بايست که مصوبات ستاد بحران منطقه را جدي بگيرند.

رئيس هيئت مديره سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي گفت: اگر چه برخي بحرانهاي احتمالي گسترده تر از آن هستند که مديريت آن به ستاد بحران منطقه محدود شود لکن ستاد بحران منطقه مي بايست در آن مواقع به عنوان بخشي از ستاد مديريت بحران کلان ترانجام وظيفه نمايد.

وي خاطر نشان کرد: خطرات اقتصادي، خطرات محيطي، خطرات ژئوپليتيکي و خطرات اجتماعي در کنار بحرانهاي صنعتي و حوادث منطقه اي از جمله مواردي هستند که در صورت بروز، ستاد بحران منطقه مي بايست نوع و شيوه همکاري خود را با ستادهاي بالاتر در طرح جامع خود لحاظ کند.

يزداني با اشاره به الزامات در نظر گرفته شده در طرح جامع مديريت بحران منطقه ادامه داد: تهديدها، فرصتها، شرح وظايف تمامي عوامل ستاد، روشهاي آمادگي و هماهنگي با مراکز ملي و محلي، تهيه بانک اطلاعاتي روز آمد، استفاده از سيستمها و ابزارهاي مدرن و مطمئن جهت ارتباطات و اطلاع رساني در بحران، تفکيک وظايف واحدهاي امداد رساني و انجام رزمايش هاي عملياتي در دوره هاي زماني مشخص، ايمن سازي شبکه ها و شريانهاي حياتي منطقه، تعيين راهبردهاي رسانه اي و غيره مباحثي هستند که طرح جامع مديريت بحران منطقه به آنها پاسخ گو است.

رستمي فر، دبير کميته ضمن ارائه فيلم تهيه شده از آخرين رزمايش سراسري منطقه که در زمستان 1388 برگزار شده بود گفت: پس از تجزيه و تحليل کارشناسي اين رزمايش نقاط ضعف و نقاط قوت آن بررسي و نتيجه آناليز جهت بهبود مستمر در رزمايش هاي آتي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وي هدف از اجراي رزمايش هاي سراسري که هر 6 ماه يکبار انجام مي گردد، را توانمند سازي نيروهاي تخصصي مقابله با شرايط اضطراري و ايجاد آمادگي در کارکنان براي انجام واکنش مناسب در مواقع خطر دانست و افزود: ايجاد هماهنگي بين نيروهاي درگير بحران اعم از آتش نشاني، حراست، اورژانس، محيط زيست، بهداشت، بسيج، روابط عمومي، شهرداري و ساير واحد ها، همچنين گردآوري و هدايت کليه نيروها تحت فرماندهي واحد بخشي از اهداف اينگونه مانورها هستند.

رحيم صدر، رئيس خدمات ارتباطات و سيستمهاي الکترونيک، پياده سازي بستر مناسب شبکه سراسري فيبر نوري توسط سازمان منطقه ويژه را براي استقرار هرگونه سيستم مخابراتي مناسب دانست و عنوان کرد: ايجاد سيستم ترانک، پيجينگ عمومي و محلي و آژيرهاي هشدار در سطح 2600 هکتار منطقه ويژه از برنامه هاي در دست اقدام مخابرات سازمان است.

گفتني است جلسه کميته بحران منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي چهارشنبه 8تير ماه 1389 در محل ساختمان HSE سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي و با حضور اعضاي خود تشکيل شد. در اين نشست نحوه هماهنگي جهت پيشگيري از بحران ها و حوادث بالقوه در سطح منطقه به بحث و گفتگو گذاشته شد.202

شناسه خبری: 5534

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو