عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم:

سنگاپور می‎تواند الگوی صنعت پاک باشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55196
ساعت 15:41 شنبه 12 بهمن 1398
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت رعایت نکات زیست محیطی و زیست انسان و طبیعت در برنامه‌های توسعه و صنعتی تاکید کرد و گفت: می‎توانیم بین دره سرطان اوهایو و صنعت سبز سنگاپور یکی را انتخاب کنیم و این انتخاب بستگی به میزان سرمایه‎گذاری زیست‌محیطی دارد.

به گزارش فرینا، پروین فرشچی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا خاطرنشان کرد: طبق پیش‎بینی‎های صورت گرفته توسط دانشمندان و مراکز علمی بین‌المللی با توجه به آثار تغییرات اقلیم و بالارفتن 4 درجه‎ای دمای سطح آب دریا تا سال 2060، در این سال بخش‎های زیادی از استان‎های ساحلی کشورمان به زیر آب می‎رود.

فرشچی با بیان اینکه امکان همزیستی مسالمت‌آمیز و رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه وجود دارد، ادامه داد: برای مکان‌یابی‌های خود و برای استقرار صنایع مختلف می‌توانیم به آن به عنوان یک ارزیابی ریسک نگاه کنیم.

وی اظهار کرد: اتفاقاتی از این دست اگرچه امکان مقابله ندارد اما باید به راه‌های همزیستی با این شرایط توجه کنیم و اگر یک برنامه مدیریت زیست‌محیطی با رویکرد اکوسیستمی و حفظ محیط زیست داشته باشیم و سلامت انسان‌ها در همه مراحل ساخت، نگهداری و بهره‌برداری را در نظر بگیریم، می‌توانیم بین خوب و بد، خوب را انتخاب کنیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به تجربه سنگاپور به عنوان یک کشور موفق در این زمینه اشاره کرد و گفت: سنگاپور همه هزینه‌ها را متقبل شده تا صنعت پاکی ایجاد کند و تا جایی به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی پرداخته و پساب‌ها را مدیریت کرده‎ و توانسته با این مراقبت‎ها، گردشگری خود را توسعه داده و درآمدهای زیادی را از صنعت توریسم کسب کند.

فرشچی گفت: ما می‌توانیم بین دره سرطان اوهایو و صنعت پاک سنگاپور انتخاب کنیم و همه این‌ها بستگی به میزان سرمایه‌گذاری زیست محیطی در کشورمان دارد.

وی در خصوص امکان سرمایه‎گذاری‎های زیست محیطی اظهار کرد: باید حتما درصدی از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی را برای حفظ آن صنعت و مقابله با آلایندگی‎های آن اختصاص دهیم چون در نهایت مواد خام هر صنعتی از طبیعت بدست می‌آید و حفظ طبیعت به حفظ صنعت، نیز کمک می‌کند.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، از وجود قوانین و مقررات مکفی در این زمینه یاد کرد و افزود: بخاطر ضعف همکاری‌های بین بخشی بسیاری از این قوانین یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده ‎است.

به گفته فرشچی، در حال برنامه‌ریزی برای گسترش صنعت با سرمایه‌گذاری‌های انبوه است بنابراین باید به این نکات مهم و قوانین مربوطه توجه کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو