فرهاد دژپسند؛

رسوب مواد اولیه، كالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمركات كشور بسیار ناچیز است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55096
ساعت 09:22 چهارشنبه 2 بهمن 1398
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه با نمایندگان‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، فرهاد دژپسند در پاسخ به سؤالی مبنی بر دپوی مواد اولیه در گمرک جمهوری اسلامی، با بیان اینکه، تجمیع کالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود، اظهار داشت: رسوب مواد اولیه، کالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمرکات کشور بسیار ناچیز است.
دژپسند ادامه داد: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.
وی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود تصریح کرد: از این تعداد کالا، مهلت برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزو کالا‌های لوکس هستند که قابل ترخیص نیستند و در این ارتباط، نامه‌ای به دولت ارسال کردیم تا این دسته از کالا‌ها، حذف، معدوم و یا در قالب اموال تملیکی بفروش برسند.
وزیر اقتصاد افزود: در این نامه از دولت خواستیم، سایر کالا‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه، بررسی شده و در صورت لزوم به بازار عرضه شوند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو