ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت منطقه رویکرد جدی سازمان منطقه آزاد ماکو است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/55012
ساعت 09:44 شنبه 28 دی 1398
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نعمتان مجهولتان الصّحة و الامان (دو نعمت است که مجهول است و به چشم مردم نمی‎آید، یکی سلامت و دیگری امنیت) گفت: سلامتی و امنیت مهمترین ارکان حیات انسان است گفت: ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت که زیربنای توسعه است رویکرد جدی و اصلی سازمان منطقه آزاد ماکو است.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در دومین مجمع سلامت شهرستان پلدشت افزود: هدف امنیت نیز سلامتی جان و مال نسان ها است.

عبدالرحیمی حدیث امیرالمومنین (ع) را یاداور شد و گفت: شَیْئانِ لایَعْرِفُ فَضْلَهُما اِلّا مَنْ فَقَدَهمُا؛ اَلشبَّابُ وَالْعافِیةُ دو چیز است که قدر و قیمتشان را نمی‌شناسد، مگر کسی که آن دو را از دست داده باشد؛ یکی جوانی و دیگری تندرستی و عافیت است.

وی صحت و سلامتی را بنیاد حیات مادی و دنیوی انسان برشمرد و تصریح کرد: حرکت در مسیر سعادت اخروی در سلامت دنیوی و حیات مادی تامین میشود.

* توسعه در محوریت توسعه منابع انسانی محقق می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تمامی توسعه ها اعم از توسعه اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی با محوریت توسعه انسانی محقق می شود گفت: تمامی اقدامات بر مبنای منابع انسانی است و برای رسیدن به توسعه اقتصادی و پیوند آن با اقتصاد جهانی، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر تعالی مستلزم زیرساخت های اساسی زیست پذیری است و این زیرساخت ها باید از استانداردهای اولیه برخوردار باشد.

عبدالرحیمی از تدوین برنامه های اساسی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان منطقه خبرداد و افزود: این منطقه با دارا بودن ۶ شهر بزرگ و کوچک و ۲۶۷ روستا نیازمند برنامه ریزس مدون در حوزه سلامت است لذا به منظور هدایت به وضع مطلوب با نشست مشترک و تصمیم گیری دانایی محور ادارات شبکه بهداشت شهرستان ها و سازمان منطقه آزاد باید به حداقل های استاندارد بهداشت برسیم.

* تشکیل کمیته آموزش توسعه بهداشت و درمان در منطقه آزاد ماکو

وی از برنامه ریزی برای پیشگری از مشکلات سلامتی را در گرو  آموزش و ترویج دانست و اظهار داشت: پیشگیری و رعایت بهداشت و سلامت مقدم و درمان است و باید برنامه ها را به این سمت سوق داد در این راستا کمیته آموزش توسعه بهداشت و درمان منطقه آزاد ماکو را تشکیل دادیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این کمیته با مشارکت فعالین عرصه بهداشت و درمان، اساتید و دانشگاهیان و فعالان محیط زیست اقدامات قابل توجهی را انجام خواهند داد تا با مدیریت ایمنی و سیستمی برنامه های آموزشی ترویجی اجرا شود و به تبع آن  هزینه های درمانی کاهش یابد.

عبدالرحیمی افزود: در حوزه درمانی نیز باید زیرساخت های حداقلی و استاندارد در مراکز بهداشتی منطقه فراهم شود .

* جهت گیری سازمان منطقه آزاد ماکو، تقویت اقتصاد ملی و منطقه ای با استراتژی جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات

عبدالرحیمی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد درجهت تقویت اقتصادی ملی و منطقه ای با استراتژی جذب سرمایه گذاری، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال گام برمی دارد گفت: قبل از هر اقدام توسعه ای باید مردم منطقه از حداقل زیرساخت ها برخوردار شوند و احساس مطلوبیت کنند.

* توسعه منطقه آزاد بدون توسعه جامعه محلی امکانپذیر نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه مناطق آزاد را منوط به توسعه جامعه محلی دانست و افزود: منابع محدود سازمان بصورت عادلانه، هم افزا و اثر بخش صرف خواهد شد و  برای توسعه جوامع محلی مشارکت خیران و مردم ضروری است.

عبدالرحیمی از خیران خواست تا با اقدامات خداپسندانه و سرمایه گذاری در حوزه سلامتی و ورزش که اجر آن کمتر از احداث مساجد نیست دخیل باشند.

وی در پایان ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیما و سلمه وارده به مردم، شهادت سردار سلیمانی و جمعی دیگر از شهروندان بر اثر سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در  این مراسم با اشاره به اینکه با تصمیم گیری مشترک کمیته های بهداشت، درمان و سلامت به منظور ارتقای سلامت منطقه برنامه ریزی شده است گفت:‌ ۴۰ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال در حوزه بهداشت، درمان و تجهیزات پزشکی در شهرستان های ماکو،‌ شوط و پلدشت هزینه شده است.

اسلام یادگاری افزود: ۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال نیز در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان پلدشت هزینه شده است که می توان به خرید دستگاه اتوآنالیزر بیمارستان امام خمینی (ره) ، تعمیر وبازسازی درمانگاه سپاه با هزینه ۸۸۰ میلیون ریال، خرید دستگاه سونوگرافی و دستگاه وامر خون به ارزش ۳ میلیارد ریال و خرید تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی با هزینه سه میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال اشاره کرد.

در این مراسم از برگزیدگان و فعالین غرصه سلامت پلدشت تجلیل شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو