اتصال منطقه ويژه سلفچگان به راه‌آهن سراسري در مرحله زيرسازي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5487
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل راه و ترابري استان قم با اشاره به تصويب طرح اتصال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به راه‌آهن سراسري از سوي هيئت دولت گفت:‌ اين طرح اکنون در مرحله زيرسازي قرار دارد.

داريوش نظري با بيان اينکه احداث واريانت فرعي و اتصال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به راه‌آهن سراسري در سفر هيئت دولت به استان قم به تصويب رسيده است، اظهار داشت: بر اساس اين مصوبه زيرسازي اين پروژه با اعتبارات استاني بايد صورت پذيرد.

وي اظهار داشت: پس از تکميل زيرسازي، اين محور از سوي راه‌آهن سراسري جمهوري اسلامي تکميل و اين ارتباط برقرار مي‌شود.

مديرکل راه و ترابري استان قم با بيان اينکه از دو سال قبل اعتبارات سالانه زيرسازي به منظور ساخت در اختيار اداره‌کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان قم قرار گرفته است، تصريح کرد: زيرسازي اين پروژه با نظارت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه زيرسازي پروژه اتصال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به راه‌آهن سراسري اکنون در حال انجام است، اضافه کرد: کار فيزيکي انجام شده روي زمين متناسب با اعتبار و تخصيص‌هاي ابلاغ‌شده است.

اتصال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به شبکه راه‌آهن سراسري اسلامي از سال‌ها قبل مورد توجه مسئولان و شرکت‌هاي مستقر در اين منطقه اقتصادي بوده است و نهايتا دو سال قبل به تصويب هيئت دولت رسيد.

بر اساس اين مصوبه عمليات زيرسازي اين پروژه از محل اعتبارات استاني از سوي اداره‌کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان قم انجام مي‌گيرد و روسازي آن نيز بر عهده راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.

با وجود گذشت دو سال از اين مصوبه تا کنون عمليات زيرسازي اين پروژه که به طول هفت کيلومتر به اجرا درخواهد آمد، به اتمام نرسيده است.

شناسه خبری: 5487

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو