دوغارون؛ فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری های مشترک میان ایران و افغانستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54839
ساعت 15:31 شنبه 14 دی 1398
سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: همکاری های مشترک ایران و افغانستان و ایجاد تسهیلات دوجانبه در عرصه تبادل کالا به نفع هر دو کشور است.

به گزارش فرینا، عبدالجابر انصار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری مشترک در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایجاد این منطقه ویژه فرصت بسیار خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور است.
انصار افزود: ما همواره خواستار آن بوده ایم که همانطور که افغانستان برای صادرات ایران تسهیلاتی را در بخش گمرکات و تعرفه ها در نظر گرفته و تاجران افغان همیشه حق اولویت را به کالاهای ایرانی می دهند، ایران هم از محصولات صادراتی افغانستان استفاده کند و تسهیلات لازم را در این زمینه فراهم و موانع و مشکلات گمرکی را هم مرفوع کند.
سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه صادرات افغانستان شامل محصولات منابع طبیعی، خشکبار و محصولات زراعتی است که در گمرکات ایران تعرفه های سنگینی روی آن وضع شده و بحث قرنطینه و امثال آن هم مطرح است گفت: ما برای ایجاد یک قرنطینه مشترک، امضای تفاهم نامه های مربوط به استاندارد سازی، یکسان سازی اسناد گمرکی و رفع برخی از تعرفه های سنگین اعلام آمادگی کرده ایم.
انصار اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کالاهای افغانستان از طریق مسیرهای قاچاق مثلاً به پاکستان یا امارات متحده عربی می رود و به نام کالاهای دیگر کشورها مانند پاکستان به ایران وارد می شود در حالیکه ما می توانیم همان کالاها را با قیمت مناسب تر و با بسته بندی استانداردهای بین المللی به ایران صادر کنیم.
وی با اشاره به کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی و سیستم های هوشمند در دوغارون گفت: مرز دوغارون مرز بسیار مهم و کلیدی است و روزانه شاهد تردد 500 تا 600 کامیون در دو طرف مرز هستیم و هر قدر بتوانیم از امکانات و سیستم های هوشمند استفاده کنیم برای هر دو طرف مفید است و در افزایش سطح مبادلات کالا بین دو کشور موثر خواهد بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو