مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

اکران 7 فیلم مستند در دومین روز از جشنواره ملی فیلم پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54799
ساعت 18:22 چهارشنبه 11 دی 1398
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از اکران هفت فیلم در بخش های مستند کوتاه و مستند بلند در در دومین روز جشنواره فیلم ملی پارس در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با بیان این خبر اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره فیلم ملی پارس با هدف معرفی تاریخِ تمدن کشورمان، در قالب فیلم‌‎های کوتاه و بلند داستانی و مستند برگزار می شود و اولویت این جشنواره تبلیغ و تبیین شناسنامه هویت تاریخی خلیج فارس است.

کمساری ادامه داد: اکران فیلم‌های این جشنواره از روز گذشته 9 دی ماه تا چهارشنبه 11 دی ماه در دو بخش فیلم های کوتاه و بلند حرفه ای و در دو حوزه مستند و داستانی آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: در نخستین روز برگزاری جشنواره ملی فیلم پارس، 10 فیلم در بخش های مستند بلند، مستند کوتاه و سینمای تمدن پارسی از ساعت 16 روز گذشته تا ساعت 1 بامداد روز سه شنبه 10 دی ماه برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.

به گفته کمساری؛ پاسداشت شناسنامه و هویت ارزشی شهدای امنیت خلیج فارس، همچنین بازشناسی ظرفیت های حقوقی و فرهنگی تاریخ تمدن پارسی موضوعات فیلم هایی است که در این جشنواره اکران می شود.

وی تصریح کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره (12 دی ماه) نیز به 10 اثر برگزیده و منتخب هیات داوران، لوح سپاس و تندیس اهدا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: جشنواره فیلم پارس موقعیت مناسبی برای تبیین، تثبیت و تبلیغ جهانی ظرفیت های تاریخی و تمدنی ایران است و  همکاری و همراهی همه دستگاه های متولی قلمرو فرهنگ برای تحقق این اهداف ضروری و الزامی می باشد.

کمساری خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری باکیفیت جشنواره در دوره نخست بتوانیم شاهد برگزاری بین‌المللی جشنواره در دوره های بعدی باشیم و از این طریق ظرفیت های جزیره قشم را معرفی نماییم.

گفتنی است؛ پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم پارس شامگاه دوشنبه 9 دی ماه با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان برگزار کننده این جشنواره در سالن مرکز بین المللی رشد قشم رونمایی شد.

قشم با برخورداری از تاریخ غنی و قدمت هنر، می تواند میزبان همایش های مهم هنری، فرهنگی در کشور باشد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو