شفاف سازی و تسهیل در ارایه خدمات استانداردی به بازرگانان قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54590
ساعت 09:27 شنبه 30 آذر 1398
در جلسه هم اندیشی برای رفع مشکلات تجار و بازرگانان توسط اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، راهکارهایی برای شفاف سازی و تسهیل در ارایه خدمات استانداردی به بازرگانان قشم ارائه شد.

به گزارش فرینا، جلسه هم انديشي و انتقال پيشنهادات و انتقادات در زمینه خدمات استاندارد برای رفع مشكلات تجار و بازرگانان جزيره با حضور مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم، اعضای هیات مدیره شورای بازرگانان و جمعی از تجار و کسبه جزیره در محل این اداره کل برگزار شد.

مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی برای ارایه خدمات به بازرگانان منطقه بیان داشت: تعامل نزدیک این اداره کل با تجار جزیره با همکاری شورای بازرگانان باعث تسریع در ارائه خدمات می شود.

نسرین نانوایی گفت: در فضای تعاملی ایجاد شده می توانیم خدماتی همچون هزینه ها، اطلاعیه ها، نوع کالا، آزمون ها و نتایج را در کمترین زمان به اطلاع خدمات گیرندگان برسانیم.

نانوایی افزود: اعلام جزئيات مابه تفاوت مبلغ دريافتي هزينه استاندارد به بازرگانان، تهيه ليست نمونه هاي غيرقابل قبول به صورت هفتگي، نتايج آزمون كالاهاي نمونه برداري شده و ... بخشی از اقدامات در جهت تسهیل و شفاف سازی خدمات این اداره کل می باشد.

وی ادامه داد: به منظور سرعت بیشتر در ارایه خدمات این اداره به تجار منطقه، در مواردي كه تعداد رديف هاي كالاي مشمول استاندارد زياد و حجم نمونه اندك مي باشد، نمونه برداري را به استناد سوابق ساير تجار انجام می شود.

مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم از ارایه جدول مدت زمان انجام آزمون به تفكيك گروه كالايي به شوراي بازرگانان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تسریع در اطلاع رساني به تجار در دست انجام است.

به گفته نانوایی، تسريع در فرآيند تاييد اظهارنامه هاي ورود كالا مشمول ماده ١٦ و استاندارد اجباري نیز با همین هدف در حال انجام است.

مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از انجام اقداماتی جهت اجرایی شدن  الزامات شناسه گذاري كالاهاي مشمول ماده ١٦ که به جزيره وارد می شوند، خبر داد و اضافه کرد:  زمان اجرايي نمودن فرآيند مذكور متعاقبا به شوراي بازرگانان اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو