صادرات كالای ایرانی از مجتمع بندری کاسپین به كشور چین در سال رونق تولید/

صادرات 450 TEU كانتینر تجاری از مسیر كریدور چین – قزاقستان – ایران (منطقه آزاد انزلی)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54361
ساعت 09:24 پنج‌شنبه 14 آذر 1398
به گزارش فرینا، مهندس امین افقی معاون اموربندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه توسعه رویکرد صادرات محور مجتمع بندری کاسپین از طریق ارائه مشوق ها و بسته های حمایتی متنوع به عنوان یک راهبرد توسط سازمان در دستور کار قرار دارد اظهار داشت:

با بارگیری تعداد ۶ كشتی، بالغ بر 450 TEU كانتینر انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی ، فرش، خشکبار،مواد پتروشیمی و ظروف از این مجتمع بندری به كشور چین صادر شده است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه راه اندازی كریدور چین–قزاقستان–ایران با محوریت این منطقه، زمینه کاهش هزینه و مدت زمان ترانزیت کالا در مقایسه با مسیر تجاری موجود میان ایران و چین را فرآهم نموده افزود: توسعه ترانزیت کالا و کسب درآمدهای ارزی ناشی از آن برای منطقه و کشور و افزایش ظرفیت های صادراتی و حمایت از تولید كالای ایرانی از مهمترین دلایل ایجاد کریدورهای جدید ترانزیتی از سوی سازمان منطقه آزاد بوده؛ موضوعی که با تکمیل حلقه های زیرساختی ترانزیتی ریلی و لجستیکی و انعقاد توافقنامه های تجاری با کشورهای منطقه و همراهی نهادهای همکار دولتی، زمینه افزایش ترانزیت کالا از مسیر این منطقه فرآهم خواهد نمود.

عضو موظف هیأت مدیره سازمان با اشاره به اینکه با بهره گیری از مشوق ها، مزیت های رقابتی و معافیت های قانونی ارائه شده از سوی سازمان به فعالین اقتصادی، مجتمع بندری کاسپین را به یکی از مبادی اصلی تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تبدیل شده افزود: تاكنون با ورود 32 كشتی، بالغ بر 2500 TEU كانتینر كالاها و مواد اولیه مورد نیاز كشور را از مسیر این كریدور تجاری از كشور چین در مجتمع بندری كاسپین تخلیه شده است.

مهندس امین افقی با بیان اینكه آبخور بالا، پسكرانه مناسب و احداث انبارهای مسقف و رو باز، مخازن و سیلوهای متنوع از ظرفیتها و مزیتهای این بندر می باشد ، اضافه کرد: تاكنون ۹۲ كشتی در مجتمع بندری كاسپین تخلیه و بارگیری شده كه با اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری تا پایان سال آتی، زمینه اتصال بزرگترین بندر ایران در دریای خزر به بنادر بزرگ کشورمان در جنوب فرآهم شده و منطقه آزاد انزلی با محوریت مجتمع بندری خود به محل تلاقی كریدور چین–قزاقستان-ایران با كریدور نستراک(شمال- جنوب) تبدیل می شود.

گالری تصاویر

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد
گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري