توانمندسازی کودکان و نوجوانان سیستان بلوچستان در منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54303
ساعت 13:10 يکشنبه 10 آذر 1398
اولین سری از دوره‌های جامع آموزش برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان در دانشگاه بین‌المللی چابهار و با همکاری پردیس مکران پارک علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، این دوره‌ها باهدف توانمندسازی و تقویت استعدادهای کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار برنامه‌ریزی و آغاز شده است. آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان، یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها به بچه‌های نسل فناوری است که به علت مزیت‌های متنوع در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: مزیت‌های روانشناسی این آموزش‌ها مانند رشد خلاقیت و تقویت استعدادها، در کنار توانمندسازی کودکان در استفاده بهینه از فناوری و تولید ارزش و ثروت آفرینی از مزیت‌های اصلی آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

ارسلان دژکام گفت: پس از برگزاری کارگاه رایگان و افتتاحیه این دوره‌ها در تابستان، که با بازدید و استقبال دکتر ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علم و فناوری ریاست جمهوری همراه شد، اولین دوره از برنامه آموزش ترمیک این دوره‌ها در هفته اخیر برگزار شد.

کودکان و نوجوانان با گذراندن این دوره‌ها و با استفاده هدفمند از اوقات فراغت و فناوری می‌توانند با فناوری زبان برنامه‌نویسی بلوکی اسکرچ، پویانمایی، بازی و برنامه‌های تعاملی را طراحی کنند و در ادامه با یادگیری تولید محتوای دیجیتال، طراحی سایت و زبان برنامه‌نویسی پایتون و تشکیل هسته‌های کارآفرینی، برای خود و خانواده‌هایشان درآمدزایی کنند.

این برنامه با برنامه‌ریزی و مدیریت دانشگاه بین‌المللی چابهار و همکاری پردیس مکران پارک علم و فناوری توسط شرکت عصر دانش افزار و آکادمی ایران اسکرچ در حال اجرا می‌باشد و تمامی کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان ازاین‌پس می‌توانند از این آموزش‌های ارزشمند بهره‌مند شوند.

مراسم اختتامیه اولین دوره از این سلسله رویدادها عصر روز شنبه 9 آبان ماه در سالن رسالت منطقه آزاد چابهار از ساعت 18 الی 19 با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان و فرهیختگان برگزار شد. ارائه توضیحات و ترسیم نقشه راه دوره جامع برنامه‌نویسی برای شرکت‌کنندگان، خانواده‌های ایشان و سایر علاقه‌مندان توسط مدرس دوره جناب آقای مهندس محمدجواد ابراهیمی صورت پذیرفت.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو