13 مسابقه و 16 جشنواره ورزشی در نیمه اول امسال در ارس برگزار شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54175
ساعت 12:05 شنبه 25 آبان 1398
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: علاوه بر اجرای طرح صبا، 13 مسابقه و 16 جشنواره ورزشی نیز در منطقه آزاد ارس برگزار شده است.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در طول 6 ماه ابتدایی امسال، 13 مسابقه ورزشی در سطح منطقه ای و استانی در منطقه آزاد ارس برگزار شده است.
داداش زاده گفت: از مهم ترین مسابقات برگزار شده می توان به مسابقات پرش اسب، کارتینگ، درگ 400 متر، پینت بال، قایقرانی، فوتسال، والیبال، شطرنج، موی تای و قوی ترین کودکان ارس اشاره کرد. 
وی خاطرنشان کرد: در این میان مسابقات درگ 400 متر با حضور شرکت کننده هایی از شمالغرب کشور و مسابقات موی تای، به صورت استانی برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه جشنواره ها و همایش های ورزشی برگزار شده در منطقه آزاد ارس نیز گفت: در مدت شش ماه نخست امسال، منطقه آزاد ارس از 16 جشنواره و همایش در حوزه ورزش و تفریحات سالم در نقاط مختلف از جمله جلفا، نوردوز و خداآفرین میزبانی کرده است. 
داداش زاده عنوان کرد: جشنواره های پاراگلایدر، خودروهای کلاسیک، بازی های بومی محلی، پیاده روی، اسکیت، تیراندازی با کمان، کیوکوشین کاراته و همایش های دوچرخه سواری خانوادگی، ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی و کوهنوردی از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده ورزشی و تفریحات سالم در نیمه نخست امسال در ارس هستند.
وی با اشاره به حضور تیم های منطقه آزاد ارس در رقابت های مختلف بین المللی، ملی و استانی، تاکید کرد: تیم اسکیت منطقه آزاد ارس امسال به مسابقات بین المللی ترکیه اعزام شده و توانست عنوان سوم این مسابقات را کسب کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: تیم والیبال بزرگسالان منطقه آزاد ارس، تیم کاراته و تیم اتومبیلرانی نیز با حمایت منطقه آزاد ارس به مسابقات کشوری اعزام شدند و در این میان، تیم کاراته منطقه آزاد ارس موفق به کسب عناوین قهرمانی انفرادی، نایب قهرمانی و مقام سوم مسابقات کشوری شد.
وی اضافه کرد: حضور تیم فوتسال، والیبال، موی تای، کاراته و دوچرخه سواری منطقه آزاد ارس در مسابقات استانی نیز از جمله عملکرد سازمان در 6 ماه نخست امسال به شمار می رود. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران منطقه آزاد ارس به صورت انفرادی یادآور شد، ورزشکاران ارس در رشته های اتومبیلرانی و دوچرخه سواری و کاراته با اعزام به مسابقات استعدادهای برتر کشور در قالب تیم استان، موفق به کسب عناوین درخشان در مسابقات کشوری شدند.
داداش زاده آموزش و توسعه انسانی را یکی دیگر از اهداف سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: دوره آموزش بین المللی چالش های مدیریت ورزشی، دوره تئوری مربیگری در رشته های مختلف، کارگاه آموزشی پزشکی کوهستان، کارگاه آموزشی اصول و مقدمات کوهنوردی و دوره استعدادیابی سنگ نوردی و اعزام 3 نفر به دوره مربیگری دوچرخه سواری و بسکتبال در شش ماه نخست امسال اجرا شده است.
وی با اشاره به طرح صبا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ارس، گفت: این طرح در تابستان امسال با حضور 915 دانش آموز در رده های مختلف سنی برگزار شد.
وی گفت: 27 دوره ورزشی در رشته های سنگ نوردی، تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال، والیبال، بدمینتون، تکواندو، بسکتبال، دوچرخه سواری، بوکس، بدنسازی، پیلاتس، ووشو، ایروبیک، کاراته، ژیمناستیک، اسکیت، هفت سنگ و فوتسال در تابستان امسال و در قالب طرح صبا در منطقه آزاد ارس اجرا شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برای توسعه زیرساخت های ورزشی منطقه در سال ۹۸ اقدامات تکمیلی پل ارتباطی مسیرc و ادامه اجرای معابر دهکده ورزش و احداث سالن ورزشی خداآفرین و احداث زمین مینی چمن مصنوعی سیلگرد، افتتاح سالن ورزش زوخانه ای و مرمت پیست اسکیت تختی، انجام شده است.
داداش زاده گفت: توسعه گردشگری ورزشی در کنار ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین رده های سنی مختلف جامعه از مهمترین هدفگذاری های معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس بوده و در این مسیر اقدامات خوبی انجام شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو