مجتمع بندري پارس به کشتيراني جمهوري اسلامي ايران واگذار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5414
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سرمايه گذاري و بهره‌برداري از مجتمع بندري پارس واقع در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به کشتيراني جمهوري اسلامي ايران واگذار شد.

به گزارش خبرنگار بنا (bena) قرارداد واگذاري اين مجتمع امروز سه‌شنبه هشتم تيرماه سال جاري به امضاي موسي سوري مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس و محمد حسين داجمر مدير عامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران رسيد.

به موجب اين قرار داد بهره‌برداري از 7 پست اسکله مجتمع بندري پارس به طول بيش از 2 کيلومتر با آبخور 11 تا 15 متر به مدت 15 سال به کشتيراني جمهوري اسلامي ايران واگذار شد که اين قرار داد در دوره‌هاي 5 ساله قابل تمديد است.

کشتيراني جمهوري اسلامي ايران طي 5 سال اول اين قرارداد بالغ بر 400 ميليارد ريال به منظور تکميل و ساخت محوطه‌هاي بندري و انبارداري سرپوشيده، انبارهاي روباز، ابنيه و تجهيز و راهبري ترمينال کانتينري، فله و کالاي عمومي در محدوده مجتمع بندري پارس سرمايه‌گذاري مي‌کند که يک سوم آن در ساخت و ساز زيربنايي و دو سوم آن به منظور تأمين تجهيزات اختصاص خواهد يافت.

با فعال شدن و بهره‌برداري کامل از مجتمع بندري پارس زمينه اشتغال بيش از يک هزار نفر به طور مستقيم و غير مستقيم در اين بندر فراهم خواهد شد.

/205

شناسه خبری: 5414

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو