مجتمع بندري پارس هاب ترانزيت و ترانشيت خليج‌فارس مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5408
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران بر قابليت مجتمع بندري پارس براي تبديل شدن به هاب ترانزيت و ترانشيت خليج فارس تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار بنا محمد حسين داجمر در جمع خبرنگاران اعزامي به منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس (عسلويه)‌ با بيان اين مطلب افزود: مجتمع بندري پارس هاب خليج‌فارس در بخش ترانزيت و ترانشيت مي‌شود.

وي افزود:‌ امروز اتفاق مهمي در بحث صادرات و واردات کالا انجام خواهد گرفت چرا که مجتمع بندري پارس از ظرفيت‌هاي خوبي بهره‌مند است.

وي اضافه کرد:‌اين منطقه و همچنين مجتمع بندري پارس داراي بسياري از جاده‌هاي قابل دسترسي است که منجر به کوتاه شدن مسير حمل کالا مي‌شود.

وي ضمن اظهار اميدواري افزود:‌ اميد است با همکاري منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس و بخش نفت اين مهم انجام شود.

وي در ادامه در خصوص ميزان کالاهايي که سال گذشته توسط کشتيراني جمهوري اسلامي ايران حمل و جابه جا شده بود افزود: سال گذشته بيش از 25 ميليون تن کالا توسط اين شرکت کشتيراني در سطح جهان جابه جا شده است.

وي اضافه کرد: در حال حاضر شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران 160 فروند کشتي در اختيار دارد و با بنادري همچون خرمشهر ، امام‌خميني، عسلويه و بندر پتروشيمي ارتباط دارد که از اين پس بندر پارس نيز به ساير بنادر اضافه مي‌شود.

وي تأکيد کرد:‌ مجتمع بندري پارس يک مجموعه خدماتي است که با اولويت حمل و نقل کالا براي بخش‌هاي اقتصادي استفاده خواهد شد که در اين راستا بسياري از کالاهاي ترانشيتي و ترانزيتي از اين بندر صادر و وارد خواهد شد.

/205

شناسه خبری: 5408

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو