بندر چابهار کلید توسعه محور جنوب شرق است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54016
ساعت 10:43 يکشنبه 12 آبان 1398
مدیرکل بنادر و دریانودری سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی و بین المللی چابهار کلید توسعه محور جنوب شرق است و نقش مهمی در آبادانی و توسعه استان‌های شرقی و شمال شرقی ایران دارد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر چابهار به دلیل اقیانوسی بودن پس از تکمیل زیرساخت‌ها و دوبانده شدن راه‌های ارتباطی سهم زیادی در تجارت دریایی ایران با کشورهای مختلف خواهد داشت.
آقایی بیان کرد: چابهار بندری نزدیک به مسیرهای اصلی تجارت است و زمان و هزینه کمتری نسبت به سایر بنادر کشور را برای تجارت دریایی دارد.
وی گفت: بندرچابهار نقش پررنگی در عرصه حمل و نقل و ترانزیت کشورهای شمال شرقی ایران و آسیای میانه دارد و باید ارتباط با پسکرانه این بندر از طریق راه آهن و جاده به خوبی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت‌های بالای اقتصادی، ترانزیتی و جغرافیایی بندر شهید بهشتی استفاده کنیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار افزود: با ایجاد زیرساخت‌های دریایی، بندری، ریلی، جاده‌ای و گردشگری بویژه در زمینه حمل و نقل دریایی و ترافیک بار و کالا، سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.
آقایی با اشاره به توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما خواستار تسریع در ساخت پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان شد. 
وی گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیت راهبردی و دستیابی به آبهای آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد و لنگرگاه بخش خصوصی داخلی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این بندر به عنوان دروازه تجارت با کشورهای عضو IORA، CIS، افغانستان، آسیای میانه و نزدیکی به بنادر حوزه دریای عمان و اقیانوس هند از منظر تجارت دریایی، خشکی و امنیتی بهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای منطقه است.
آقایی با تاکید بر جایگاه ویژه بندر چابهار در نگاه صاحبان سرمایه افزود: گرایش بخش خصوصی داخلی و خارجی به حضور در بندر شهید بهشتی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ایران و دیگر کشورها به این بندر به عنوان بندری مطمئن برای سرمایه‌گذاری توجه دارند. 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو