اولویت منطقه‌ آزاد چابهار توجه ویژه به‌ زیرساخت‌هاست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53990
ساعت 14:30 چهارشنبه 8 آبان 1398
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اولویت نخست این منطقه توجه ویژه به زیرساخت‌هاست تا بتوان از این طریق زمینه حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران را هموار کرد.

به گزارش فرینا، گرشاسب خزائنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک بیش‌از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح ۱۴ هزار هکتار  منطقه آزاد چابهار درحال اجراست که ۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

خزائنی ادامه داد: عملیات اجرایی سایت، ایستگاه پمپاژ و مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و ۲ مخزن ۱۰۰۰مترمکعبی به همراه تمامی ابنیه وابسته و خطوط انتقال مربوطه در نیمه‌ی نخست مهر سالجاری به پایان رسید.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اردیبهشت پارسال با هزینه‌ی اجرایی هفت میلیارد تومان آغاز شده بود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار هدف از اجرای این طرح را ذخیره‌سازی و تامین فشار آب برای پیکره مسکونی منطقه آزاد عنوان کرد و افزود: این مخازن با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و در راستای تکمیل شبکه آبرسانی در فضایی معادل پنج هزار مترمربع احداث و ۱۴۱ هکتار از اراضی پیکره سوم شمالی را تحت پوشش قرار خواهند داد.

خزائنی اظهار داشت: ساخت مدرسه در روستای کمب یکی دیگر از پروژه هاست که هم‌اینک به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار به مسائل اجتماعی و آموزشی کمب توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه دبیرستان هشت کلاسه شهیده مطهره نارویی را به صورت مشارکتی ساخت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی یکی از طرح‌های حائز اهمیت این منطقه است که در مهر سالجاری به اتمام رسیده است.

خزائنی افزود: بلوار ۸۵ متری یکی از معابر ارتباطی و شریان اصلی منطقه آزاد به سرزمین اصلی است و در مواقع بارندگی همیشه مسدود می‌شدو به لحاظ مسائل پدافند غیرعامل ضرورت بود که پروژه جمع‌آوری آبهای سطحی اجرا شود.

وی اظهار داشت: در این طرح هدایت ایمن سیلاب حوضچه‌های آبریز بالادست از طریق کانال جمع‌آوری بتنی بطول ١٢٠٠ متر و تخلیه روان آب در سه نقطه توسط کالورت‌های بتنی مدنظر قرار گرفته است و با تکمیل این پروژه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و طرح کنترل و مهار سیلاب‌های شدید در منطقه و امکان فعالیت و تردد پس از سیلاب و به حداقل رساندن خسارات ناشی از جاری شدن روان‌آب‌ها منجر می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: پروژه ساخت شبکه‌های فاضلاب پیکره سوم شمالی و جنوبی از سال ۱۳۹۰ شروع و در سالجاری با هزینه‌ای افزون‌بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

خزائنی افزود: ساخت شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بطول ١٧ کیلومتر، ساخت شبکه توزیع آب بطول ۱۵ کیلومتر که ۲۰۰ هکتار از اراضی مسکونی و آبرسانی به سایت ۲۰۰ هکتاری تجاری را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: آماده‌سازی بخشی از اراضی پیکره مسکونی از دیگر کارهای مهم بوده که از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ آغاز و بمدت ۱۰ ماه به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبری: 53990

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو