مناطق آزاد؛ دروازه اقتصاد کشور

منطقه آزاد ماکو فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران ترک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53913
ساعت 18:43 سه شنبه 30 مهر 1398
سفیر ایران در ترکیه گفت: منطقه آزاد ماکو فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاران کشور ترکیه است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، محمد فرازمند افزود: منطقه آزاد ماکو به دلیل داشتن زیرساختهای مناسب و قوانین خاص خود، فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاران کشور ترکیه است .
فرازمند در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مرز بازرگان که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران گمرک در این مرز ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت: منطقه آزاد ماکو از مناطق تازه تاسیس کشور بوده و به دلیل مرزهای مشترک با ترکیه و وجود امکانات بسیار خوب از جمله فرودگاه ، آب ، برق و گاز محل مناسب برای سرمایه گذاری است .
او با بیان اینکه در 500 سال گذشته روابط بسیار خوبی جمهوری اسلامی با کشور ترکیه دارد افزود : روابط اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی بین کشورهای ایران و ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است .
سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به مرزهای امن بین دو کشور گفت: جاذبه سرمایه گذاری به دلیل امنیت بالا برای سرمایه گذاران ترک بسیار مورد اهمیت است .
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با اشاره به مزیت های منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاری گفت: راه اندازی پروازهای بین المللی از فرودگاه ماکو و دست یابی به بازارهای اروپایی به دلیل نزدیکی مرز بازرگان به اروپا و از همه مهمتر وجود پایانه های صادراتی مجهز و وسیع منطقه آزاد ماکو را به بندری خشک برای واردات و صادرات کالاهای تجاری تبدیل کرده است .
ابراهیم جلیلی با اشاره به این که دنبال سرمایه گذاری بیشتر با ترکها در منطقه آزاد ماکو هستیم افزود: در حال حاضر 6 سرمایه گذار ترک با بیش از 10 میلیون دلار سرمایه گذاری در منطقه فعالیت می کنند وبرای افزایش سرمایه به دنبال ایجاد و احداث شهرک صنعتی و دهکده لجستیک بین ایران و ترکیه هستیم .
علی نامدار مدیر کل گمرک بازرگان هم در این جلسه با اشاره به وجود برخی از مشکلات در مرز بازرگان خواستار کمک و مساعدت مسئولان کشور برای افزایش زیر ساختهای گمرکی شد .

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو