افتتاح موزه مردم شناسی در بندر تاریخی لافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53651
ساعت 15:55 شنبه 13 مهر 1398
موزه مردم شناسی لافت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد.

به گزارش فرینا، این موزه با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ بندر لافت به عنوان یکی از بندرگاه های تاریخی جزیره قشم به بهره برداری رسید.

موزه مردم شناسی لافت دارای سه بخش مردم شناسی، تاریخ و صنایع دستی است که در آن ابزار و اشیاء لنج سازی و قایق سازی همراه با ماکت های کشتی، لنج و قایق به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در بخش های دوم و سوم این موزه، آثار مربوط به فرهنگ و هنر قشم که توسط زنان بومی این جزیره خلق شده است دیده می شود.

مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با ساماندهی موزه مردم شناسی لافت، رنگ آمیزی، پلاستر، مبلمان، نورپردازی و سایر امور مربوط به راه اندازی این موزه را انجام داده است.

مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در این مراسم گفت: در جهان آینده جامعه ای می تواند به سمت توسعه پایدار حرکت کند که سواد فرهنگی و تاریخی خود را برای نسل های آینده حفظ کرده و به نمایش بگذارد.

محمدرضا کارگر با بیان اینکه موزه ها یکی از عوامل اصلی حفظ سواد فرهنگی و تاریخی در بخش های مختلف است، ادامه داد: با حفظ میراث گذشتگان می توانیم به سمت توسعه پایدار همه جانبه در جامعه حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: کودکان و نسل های آینده با حضور در موزه ها با مشاهده شناختن آثار فرهنگی و تاریخی به جا مانده از گذشته، به آگاهی دست پیدا می کنند که برای آنها هویت ساز است.

مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور راه اندازی موزه مردم شناسی در بندر لافت را اقدامی مهم در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه در جزیره قشم دانست و تصریح کرد: این موزه برای تجهیز بیشتر نیاز به حمایت دارد که وزارتخانه در حد امکان آن را مورد حمایت قرار خواهد داد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو