نخستین موزه شخصی قشم افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53645
ساعت 15:20 شنبه 13 مهر 1398
نخستین موزه شخصی جزیره با نام «موزه خالو صالح» در روستای طولای قشم، با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان، جمعی از کارشناسان این اداره، دهیار و شورای روستای طولا، فعالان دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری قشم افتتاح شد.

به گزارش فرینا، صالح روزبه، بهره بردار این موزه شخصی است که از 10 سال پیش جمع آوری اشیا قدیمی و باستانی را با هدف حفظ و معرفی میراث گذشتگان به نسل جوان جزیره، مردم کشور و جهان آغاز کرد.

وی هم اکنون 355 قطعه با شناسنامه کامل که شامل ظروف، ابزار و ادوات کشاورزی، دامداری، صیادی، دریانوردی و لنج سازی، پوشاک و ... می شود را به کمک مردم روستاهای مختلف در موزه خود گردآوری کرده است.

خالو صالح ضمن تبریک هفته گردشگری، از خدمات و همکاری های مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد و از گردشگران جزیره دعوت کرد تا با بازدید از این موزه با حافظه تاریخی و فرهنگ جزیره در حوزه های مختلف آشنا شوند.

مدیران دفاتر مسافرتی و اعضای انجمن راهنمایان گردشگری با حضور در فم توری که به مناسبت هفته گردشگری توسط مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می شود و شامل برنامه های افتتاح و بازدید از اماکن اقامتی، موزه ها و مراکز گردشگری جزیره است، با بهره برداران هتل ها، کاشانه های مهمان و موزه ها از نزدیک آشنا شدند که به تعامل این دو گروه فعال در صنعت گردشگری قشم کمک زیادی خواهد کرد.

گفتنی است، 6 موزه شخصی در قشم وجود دارد که با دریافت مجوزهای لازم و استانداردسازی مناسب به زودی وارد چرخه پذیرش گردشگر خواهند شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو