صادرات صنایع فرهنگی و خلاق از مناطق آزاد با محوریت کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53608
ساعت 13:07 چهارشنبه 10 مهر 1398
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معتقد است «سازمان منطقه آزاد کیش» و «برج فناوری کیش» با راه اندازی و آغاز به کار شتابدهنده های صادراتی، ظرفیت و قابلیت ارائه خدمات آنها را به کلیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارند.

به گزارش فرینا، «محمدرضا رستمی» در مراسم امضاء تفاهم نامه سه جانبه تاسیس «شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان» در جزیره کیش، بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» با تشکر از تلاش ها و حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پردیس کیش دانشگاه امیر کبیر برای به سرانجام رسیدن این تفاهم نامه گفت: یکی از اهدافی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان های مناطق آزاد دنبال می شود توسعه برند و بازار مناطق آزاد است. 
رستمی افزود: یکی از مهم ترین شاخص های و فاکتورهای اثرگذار برای توسعه برند و بازار مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا و خدمات تولیدی از این است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی وجود داشته باشد. 
او گفت: بازارهای منطقه ای یکی از اهداف صادراتی مناطق آزاد کشور محسوب می شود تا نام ایران را با محصولات قابل دفاع و با کیفیت بلند آوازه کند و تمدن علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و انقلاب اسلامی با ابزارهای صادراتی به جهان عرضه شود.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد. 
رستمی با تاکید بر این نکته که جزیره کیش و برج فناوری کیش می توانند خدمات شتابدهنده های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد ارائه کنند گفت: قطعا این قابلیت و ظرفیت در کیش وجود دارد. در راستای تفاهم نامه منعقد شده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر برای مدل شکل گیری شتابدهنده ها به یک مدل واقع بینانه دست پیدا می کنند. حضور گروه های خلاق در کیش نیازمند مدل سازی جدید است و در گذر زمان به این مدل مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
گفتنی است؛ تفاهم نامه سه جانبه تاسیس «شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان» در جزیره کیش، امروز (چهارشنبه) بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» امضاء شد.  

«سید سجاد نوری» مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، امام جمعه جزیره کیش، مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو