حضور فعال منطقه آزاد قشم در سمپوزیوم گردشگری پایدار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53497
ساعت 10:28 شنبه 6 مهر 1398
سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی و با مشارکت ایران و سفارت اتریش و مشارکت فعال منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این سمپوزیوم دو روزه که با هدف تبادل تجربیات گردشگری بین دو کشور ایران و اتریش و خلق آینده ای بهتر برای جوامع محلی در حال برگزاری است، منطقه آزاد قشم ظرفیت های گردشگری خود را به نمایش گذاشته و با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است.

غرفه منطقه آزاد قشم با 10 صنعتگر و ارایه صنایع دستی متنوع و رنگارنگ مردم جزیره، نقش حنا و اجرای موسیقی های بومی و محلی، یکی از پربازدیدترین غرفه هاست که توانسته ظرفیت های گردشگری، آداب و سنن و داشته های قشم را به شرکت کنندگان در این مراسم معرفی کند.

سفیر اتریش و هیات همراه نیز با بازدید از غرفه منطقه آزاد قشم از  قابلیت های گردشگری و توانمندی های فرهنگی جزیره تمجید کرد.

سمپوزیوم گردشگری پایدار به همت سفارت اتریش و دانشگاه علم و فرهنگ کشور برگزار شد و در آن به موضوعاتی مانند توسعه پایدار گردشگری، آموزش توریسم پایدار، اصول و مفاهیم گردشگری در پارک‌های محلی، پارک محلی و گردشگری در مقیاس کوچک برای افزایش درآمد مشاغل خانوادگی، تورهای هدایت شده با جنگل بانان و مقایسه تطبیقی کوهستان‌های ایران و اتریش پرداخته شد.

در حاشیه این همایش،‌ چندین کارگاه‌ تخصصی و ورک شاپ با موضوعات توسعه محصولات توریستی،‌ ملزومات کیفیت در اکوتوریسم، پارک های ملی، پارک های طبیعت، پناهگاه‌های حیات وحش در هماهنگی با گردشگری،‌ جلوه‌های معنوی گردشگری طبیعی کوهستان و طراحی و مدل‌سازی مسیرهای کوهنوردی نیز برگزار شد.

سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه سوم و چهارم مهر ماه در دانشگاه علم و فرهنگ تهران، میزبان علاقمندان به صنعت گردشگری بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو