تفويض اختيار اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل به سازمان منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53461
ساعت 10:49 سه شنبه 2 مهر 1398
مدیر غذاو داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پیرو تفویض اختیار صدور گواهی بهداشت و مجوز واردات کالاهای خوراکی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی، برخي امور اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل نیز به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شد.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: پیرو مكاتبات و پيگيري هاي صورت گرفته از طريق سازمان غذا و دارو و فراهم نمودن زير ساخت هاي مورد نياز اعم از فضاي فيزيكي، نيروي انساني و امكانات نرم افزاري، اين مديريت موفق به اخذ تفويض اختيار برخي امور اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل ها به پيوست از سازمان غذا و دارو شد.

یادگاری با اشاره به اینکه این تفویض اختیار در راستای ارتقاي سلامت عمومي و جلوگيري از سوءمصرف و قاچاق محصولات تقلبي در سطح منطقه صورت گرفته است، افزود: طبق این تفویض، پایش و ارزیابی ادواری کارخانه های تولید فرآورده های طبیعی، پایش و ارزیابی ادواری کارخانه های تولید فرآورده های شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های ویژه متابولیک و غذاهای ویژه. پایش و ارزیابی ادواری کارخانه های تولید فرآورده های مکمل تغذیه ای به این مدیریت تفویض شد. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی عطاری ها، فروشگاه های گیاهان دارویی و باشگاه های بدنسازی نیز به این مدیریت تفویض شده است افزود: نظارت بر امحا فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های ویژه متابولیک و غذاهای ویژه، اقلام ضایعاتی، مکشوفه و تقلبی و جمع آوری فرآورده های فراخوانده شده. ارزیابی و پایش ادواری از شعب پخش استانی شرکت های توزیع فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و فرآورده های ویژه متابولیک، غذاهای ویژه و غذای کودک در حوزه مدیریت نیز به این سازمان تفویض شده است. 

مدیر غذاو داروی سازمان منطقه آزاد ماکو، ارزیابی ،پایش و نمونه برداری PMQC در سطح عرضه فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و فرآورده های ویژه متابولیک، غذاهای ویژه و غذای کودک در داروخانه ها بر اساس ضوابط را از دیگر بندهای تفویض اختیار سازمان غذا و داروی کشور برشمرد و اظهار داشت: ایجاد سیستم رسیدگی اولیه به شکایات دریافتی فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و فرآورده های ویژه متابولیک، غذاهای ویژه و غذای کودک و بررسی در محل ارسال شکایت و  ارزیابی محل احداث واحدهای تولیدی و نگهداری فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های ویژه متابولیک و غذاها نیز به این مدیریت تفویض شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو